english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Nebo nad Berlinom

U utorak, 11. veljače, u suradnji s Goethe Institutom Hrvatska, Filmski klub koji djeluje pri varaždinskom kinu Gaj će prikazati dramu-fantaziju-romansu Nebo nad Berlinom iz 1987. godine njemačkog redatelja Wima Wendersa. Film traje 128 minuta, a u glavnim su ulogama Bruno Ganz, kao Damiel, anđeo koji se odriče besmrtnosti zbog ljubavi prema ženi, Solveig Dommartin, kao Marion, djevojka u koju se zaljubio i Otto Sander, kao Casslel, drugi anđeo koji zadržava svoj besmrtni status. Zanimljivo je da se u filmu pojavljuje i američki glumac Peter Falk (1927.-2011.), najpoznatiji po svojevremeno jako popularnoj ulozi u kriminalističkoj seriji Columbo, o razrokom, a genijalnom detektivu, vječno u kišnom ogrtaču, koji glumi samog sebe, odnosno bivšeg anđela koji se svojevoljno vratio među smrtnike.

Der Himmel über Berlin je snimljen u njemačko-francuskoj koprodukciji, a inspiriran  je stvaralaštvom njemačkog pjesnika Rainera Maria Rilkea, za kojeg je Wenders tvrdio da mu u poeziji žive anđeli. Dijaloge je dijelom pisao austrijski dramaturg Peter Handke, prošlogodišnji dobitnik Nobelove nagrade za književnost čije je dodjeljivanje izazvalo mnoge i burne rasprave. Prikazan je na četrdesetom filmskom festivalu u Cannesu i dobio nagradu za najbolju režiju, a 1993. je snimljen nastavak pod imenom Tako blizu, tako daleko, odnosno 1998. američki remake naslovljen Grad anđela.  

Priča se filma odvija u Berlinu koncem osamdesetih godina prošlog stoljeća, pred kraj hladnog rata, a govori o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti grada koja se reflektira kroz razmišljanja glavnih likova. Anđeli ne mogu djelovati na materijalni svijet, a jedini  koji ih mogu vidjeti su djeca, neiskvarena duha, i bivši anđeli.

Prvi osjećaj bivšeg anđela nakon povratka među žive je bol i crvena boja krvi koja je potekla iz rane na njegovoj glavi. Od toga je trenutka film u boji, umjesto crno-bijelog početka, kojom redatelj želi prikazati svevremenost anđeoske egzistencije, ali i njihovu nemogućnost prepoznavanja i uživljavanja u ljudske osjećaje. 

Kultno ostvarenje Wima Wendersa, rođenog 1945. u Düsseldorfu kao Ernst Wilhelm Wenders, sina dobro stojećeg kirurga i bivšeg studenta filozofije i medicine, a nakon toga i slikarstva u Parizu, nagrađivano je na mnogim festivalima. Film je osmišljen i ostvaren poslije osmogodišnjeg boravka redatelja u SAD, na koji ga je pozvao šest godina stariji kolega i veliki obožavatelj Francis Ford Coppola, gdje je snimio četiri filma na engleskom jeziku, među kojima je najpoznatiji Pariz, Teksas iz 1984., kad je osvojio Zlatnu palmu u Cannesu.

Redatelj se u tom periodu pripremao za realizaciju filma Do kraja svijeta, ali je shvatio da ju neće moći započeti barem godinu dana, pa je odlučio da iskoristi resurse i radnike, koje je već platio, na realizaciji dugometražnog filma na materinjem jeziku, koji će ga približiti djetinjstvu. Zato je izabrao kako će smjestiti radnju u Berlin, u kojem je dugo vremena proveo lutajući gradom i bilježeći dojmove pri susretima s prolaznicima te atmosferu koja je vlada gradom u to doba. Pod utjecajem Rilkeove  poezije počeo je razmišljati o ideji da glavni likovi filma budu anđeli čuvari.

Film je djelomično snimljen u Državnoj knjižnici (Staatsbibliothek), ali samo nedjeljama ujutro, jer su to bili jedini dozvoljeni i mogući termini za snimanje.  

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com


pošalji link | verzija za printanje

Mala filmska forma 04.03.2020.
Filmska naSTAVa završila dodjelom diploma i nagrada 04.03.2020.
TEEN MINUTE 2020 26.02.2020.
Peta Hrvatska prije 70 godina 26.02.2020.
NAJKRAĆI FRANKOFONI FILMSKI FESTIVAL 19.02.2020.
Nagrađeni filmovi sa 51. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva 19.02.2020.
OTVORENE PRIJAVE ZA SEDMI STAR FILM FEST 19.02.2020.
Klasici hrvatskog filma za djecu 19.02.2020.
Ljiljana Ille 19.02.2020.
FILMOVI IZ ARHIVA HFS-a U NOVOM STALNOM POSTAVU MUZEJA ZA UMJETNOST I OBRT 19.02.2020.
1181-1190/5787
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta