english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

Filmski jezik

Od samih je početaka film i sve vezano za njega pratila i bogata filmska publicistika, od razmatranja teorije filma, pa kasnije i njegova povijesnog razvoja, do posvećenosti  pojedinim dijelovima tematike, poput žanrovske orijentacije, tehnika snimanja ili značaja filmske glazbe. Tako je u ovih 125 godina koliko postoji film kakvoga poznajemo (i koji je stalno doživljavao transformacije, nekad u željenom i očekivanom smjeru, a ponekad i posve obrnuto od toga) nastalo bezbroj znanstvenih i stručnih radova, u pravilu od po nekoliko stotina stranica, a ponekad i višetomnih, cijeli niz doktorata i veoma ozbiljnih eseja koji su (uspješno) nastojali detaljno osvijetliti svaki segment filmskog stvaralaštva, pletući od njih finu mrežu spoznaja o sedmoj umjetnosti, kako ju je daleke 1911. nazvao jedan od prvih filmskih teoretičara Ricciotto Canudo.

Dijana Pasarić i Mario Kanižaj izabrali su posve drugačiji pristup. Od tek dvadesetak stranica njihove publikacije nazvane Filmski jezik, formata 14.5x21 cm, s pomno odabranim i grafički dopadljivim ilustracijama i fotografijama, uvod u film dobio je jednu, baš kao i filmski rodovi te filmska izražajna sredstva. Kadar i filmski planovi izborili su po dvije stranice, a rakurs se morao zadovoljiti s jednom, kao i odgovori na pitanja gdje je kamera. Pokreti kamere se ponovo šire na dvije, svjetlo u filmu odnosno boja na jednu, koliko su dobili i zvuk te glazba. O montaži se progovara na čak četiri, a zadnja je stranica odgovorila na pitanje o smislu i namjeni publikacije. Autori su prvenstveno djecu (ali i ponekog mentora) koja će je koristiti pri upoznavanju osnova filma te izradi vlastitih radova nastojali upoznati s bitnim elementima filmskog jezika, jer da bi bolje razumjeli filmsku priču dobro je znati bar osnovna filmska izražajna sredstva. To će im dobro doći i pri analizama filmova, pisanju osvrta ali i praktičnom snimanju. S obzirom na izrazitu lapidarnost pristupa zadivljuje broj i kvaliteta pruženih informacija, a stavljanje nekih pojmova u okvire i upućivanje na slične teme ili druge izvore otvaraju put onima koji žele naučiti i znati više.

Dijana i Mario već su nekoliko godina zapaženi, a često i nagrađivani (i ove su godine, na 57. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece osvojili prvo mjesto ocjenjivačkog suda djece u kategoriji dokumentarnog filma za rad Svakom je Bog dao nešto, koji je dobio i prvu nagradu stručnog žirija te treće mjesto u kategoriji TV-reportaže za Odlučno ne, a prvo za isti film po mišljenju stručnog žirija, pa su po broju osvojenih priznanja apsolutni pobjednici ovogodišnje Revije) voditelji školske filmske skupine, stekli su brojna praktična iskustva i odlučili ih podijeliti sa svima koji su zainteresirani za unapređenje vlastitog rada ili rada djece koju okupljaju u filmskim skupinama.

Knjižica je ove godine objavljena u izdanju Centra za kulturu Čakovec, u kojem su autori teksta, učitelji mentori i voditelji Filmske skupine OŠ Strahoninec stručni suradnici, a iako je opsegom zaista mala još jednom dokazuje sintagmu kako je ponekad manje ustvari više.

Na završetku izdavač i autori daju naslutiti kako je riječ tek o prvoj iz cijele serije publikacija (iduća bi trebala više i opširnije progovoriti o analizi filma i snimanju prvog samostalnog rada) pa valja s nadom i nestrpljenjem čekati njeno pojavljivanje.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com


pošalji link | verzija za printanje

Mala filmska forma 04.03.2020.
Filmska naSTAVa završila dodjelom diploma i nagrada 04.03.2020.
TEEN MINUTE 2020 26.02.2020.
Peta Hrvatska prije 70 godina 26.02.2020.
NAJKRAĆI FRANKOFONI FILMSKI FESTIVAL 19.02.2020.
Nagrađeni filmovi sa 51. Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva 19.02.2020.
OTVORENE PRIJAVE ZA SEDMI STAR FILM FEST 19.02.2020.
Klasici hrvatskog filma za djecu 19.02.2020.
Ljiljana Ille 19.02.2020.
FILMOVI IZ ARHIVA HFS-a U NOVOM STALNOM POSTAVU MUZEJA ZA UMJETNOST I OBRT 19.02.2020.
1181-1190/5787
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta