english
vijesti
kolumna M. Pansini
članice HFS-a
download
filmski kviz
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

SKRIVENI GRAD

Skriveni Grad tematski je interdisciplinarni program koji se održavao od rujna do prosinca kroz predavanja, istraživanje, praktični rad, produkciju i prezentaciju radova. Sedam odabranih polaznica i polaznika imali su priliku sudjelovati u svim fazama programa i realizirati šest različitih radova prezentiranih na izložbi.

Predavanja su obuhvaćala manje istražene oblasti vezane uz planiranje i razvoj Splita u periodu prelaska 19. na 20. stoljeće, obrađene iz suvremene perspektive, a održali su ih Ana Peraica, Daša Gazde, Jere Kuzmanić i Sandi Vidulić.

Urbanizam i prostorno planiranje grada, prostor koji nas okružuje manifestira našu povijest i kulturni identitet. Iako oblikovanje prostora utječe na svakodnevno ponašanje građana, te uvjetuje kvalitetu života, urbani pejzaži posljedica su odnosa moći i različitih interesa. Građani pritom često nemaju priliku dobiti uvid u razloge izgradnje određenih objekata, kompleksa ili čitavih kvartova, pa samim time ni priliku za sudjelovanje u njihovom razvoju. Iz tog razloga, program je težio otkriti i pokazati nove i odbačene, alternativne mogućnosti grada kao drugačijeg mjesta za život, život krojen po mjeri čovjeka.

Nakon upoznavanja s temom programa, polaznici i polaznice odabrali su svoja specifična područja interesa, a mentorsku i produkcijsku podršku u kasnijim fazama programa pružili su im Igor Bezinović i Sunčica Fradelić.

Radovi su se realizirali u različitim izložbenim formatima.

-

Zaštićeni prostor, zagušeni prostor audiovizualna je instalacija Marka Ciciliania, koja se bavi splitskom trajektnom lukom predstavljenom kroz prikaze sedam svjetionika - lučkih svjetala proporcionalno raspoređenih u prostoru galerije. Svjetionik evocira romantičnu i idiličnu simboliku putokaza, svjetla u tami, ideju prisutnu i u našoj lokalnoj kulturi. Istovremeno je riječ o fizičkoj strukturi koja emitira svjetlo signalizirajući prostor obale, pri čemu su vremenski intervali paljenja i gašenja strogo definirani, a svaki signal razlikuje se od ostalih. U fokusu rada je  dvostruka uloga svjetionika - s jedne strane je njegovo simbolično značenje, s druge, njegova praktična funkcija. Autor u svojoj interpretaciji dodaje i novu dimenziju obrađenog prostora opisujući svjetlosne intervale i akustično, čime postiže začudni efekt zvučne kulise.

Izložak povjesničarke umjetnosti Karle Čudine sastoji se od tri panela koji prezentiraju digitalni projekt u nastajanju. Heritage TraiLiST posvećen je očuvanju, istraživanju i valorizaciji bogate arhitektonske baštine historicizma i secesije u Splitu. Zamišljen je kao web stranica koja sadržava interaktivnu mapu interaktivna mapa na kojoj korisnici pretražuju objekte javne, stambene i sakralne namjene. Klikom na jedan od objekata, korisnici će se moći dodatno informirati o njihovoj povijesti, čitajući tekstove, pregledavajući stare fotografije i druge arhivske materijale (poput tlocrta)  te uspoređujući njihov izgled u različitim vremenskim odsječcima.

Udaljavajući se od historizacije, eksperimentalni filmski esej Nine Bačun, The Arhitektura iscjeljenja: Sumporni krajolici (43° 30.547′ N, 16° 26.22′ E)  bavi se zgradom Sumpornog kupališta u Splitu, prostoru koji služi brizi tijela i duha. Autorica strukturira rad pomoću tri paralelna narativa/tematske cjeline koje se međusobno isprepliću. Jedna cjelina odnosi se na povijesni i prostorni narativ nastao kombiniranjem činjenica i fikcije, tema mitologije oslanja se na prikaze bolesnih i zdravih tijela, dok se tema prirode obrađuje kroz popularno znanstveni narativ i bavi se samorodnim materijalom sumporom u svim njegovim oblicima. U Nininom radu liječenje se tretira kao  pauza, separacija od životnog tijeka, socio-somatski proces koji u tradicionalnom smislu teži povratku svakodnevnom suživotu.
Formalno kombinira statične i pokretne slike, verbalne i neverbalne zvukove, uz ideju stvaranja aktivnog, kritičkog i diskurzivnog materijala, a baveći se arhitekturom građevine, autorica se bavi i “arhitekturom” samog filma.

Dvokanalna instalacija naziva Riva1859-? Alme Mimice prikazuje kolažiranu povijest splitske Rive od prve arhivske fotografije Splita do danas, te izmjenom kontinuiteta i diskontinuiteta perspektive i prostora istražuje kako su se arhitektura, aktivnosti i atmosfera jednog od najživopisnijih gradskih prostora mijenjale, prilagođavale i oblikovale pod utjecajem vremena, ljudi i događaja. Usporedno, suvremene video snimke obrađene uz pomoć tehnologije umjetne inteligencije generiraju imaginarni povijesni prikaz istog prostora.

Multimedijalni rad autorica Ane Marinov i Tijane Mihailović bavi se dostupnim arhivima Vile Plevna, pronađenima i prikupljenima kroz istraživanje i razgovore. Rad se sastoji od povijesnih činjenica, osobnih iskustava, popularne mitologije nastale u pričama stanovnika, slika iz privatnih arhiva i javno dostupne dokumentacije (poput smrtnog lista originalne vlasnice ili originalnih nacrta vile). Formiran je kao zabilježba procesa istraživanja objekta koji istovremeno i naizmjenično plijeni pažnju i biva zapušten, što silom prilika što nemarom od strane institucija ili nekadašnjih vlasnika.

Instalacija Ivana Sladonje, naziva Povratak pale pelegrinke, simbolično se pojavljuje u hologramskoj piramidi iznad stiliziranog plana grada Splita, na mjestu s kojeg je posječena, te na ovaj način pokušava ocrtati mijene grada pojavom težnji za novim sadržajima, koje se očituju i u transformacijama krajobrazne arhitekture. Ivanov rad nastaje u suradnji s Umjetničkom akademijom u Splitu u sklopu kolegija Računalna animacija koji vodi Toni Meštrović.

Impressum

Organizacijski tim Kino kluba: Ana Čukušić, Andrea Remetin, Franko Sardelić
Dodatna mentorska podrška: Toni Meštrović
Dizajn: Segor Garber
Voditelji programa: Igor Bezinović, Sunčica Fradelić

Suradnici: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, Multimedijalni kulturni centar, Hrvatski dom, HULU, CHC prostor, Društvo arhitekata Splita,  Kunstuniversität Graz, IEM

Donatori: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split, Društvo hrvatskih filmskih redatelja.
Rad Kino kluba Split podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva i Zaklada Kultura nova

Zahvale: Platforma Doma mladih, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Splitu, Galerija umjetnina Split, Udruga za suvremenu umjetnost KVART, Kotar Gripe, Kotar Blatine-Škrape, Kotar Grad, Gradska knjižnica Marko Marulić, Filozofski fakultet Split, Muzej Grada Splita, DeltaLab & Urbani studiji, Rijeka, Centar Znanja Split, KBC-Split, Državni arhiv Split, Društvo prijatelja kulturne baštine Split, Stanko Piplović, Goran Borčić

Posebno hvala: Branka Klarić i Feđa Klarić

Organizator: Kino klub Split


pošalji link | verzija za printanje

Početak ovogodišnjih senzornih projekcija na dvije nove lokacije! 06.03.2024.
32. hrvatski festival jednominutnih filmova 06.03.2024.
Hibridni filmski projekt Radovi u tijeku u PFTu 28.02.2024.
Otvorene su prijave na radionicu montaže u Kino klubu Split 28.02.2024.
Godišnji program Kino kluba Sisak 28.02.2024.
Završio je zimski ciklus Filmske naSTAVe u Kinoteci! 28.02.2024.
vraća sjećanje na vrhunskog dizajnera zvuka i montažera 28.02.2024.
Škola nove filmske prakse: otvorene su prijave na radionicu eksperimentalnog filma! 28.02.2024.
Crnohumorni Krvnik u Klubu PFT-a 21.02.2024.
Gradski odraz 21.02.2024.
101-110/5779
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta