IZ POVIJESTI HRVATSKOGA FILMA
Od teorije prema umjetnosti i natrag: štoperica u ruci Ivana Ladislava Galete
UDK: 791.633-051Galeta, I. L. Strukturalizam i njegovi doprinosi teoriji umjetnosti, poetika američkog strukturalnog filma 1960-ih i 70-ih te Galetini eksperimentalni filmovi i umjetnički projekti tri su odjelita područja koja će se u radu pokušati povezati isticanjem njihovih zajedničkih karakteristika. Analiza vođena specifičnim shvaćanjem strukture umjetničkog djela, zatim prepoznatljiv filmski jezik Snowa, Sharitsa, Warhola i drugih američkih eksperimentalista, te idiosinkratičan redateljski rukopis Ivana Ladislava Galete, skrivaju zajednički pogled na prirodu filmskog, odnosno umjetničkog djela, na koji ćemo usmjeriti pozornost u radu koji slijedi. U našem iscrtavanju poveznica teorijskih i filmskih škola poslužit ćemo se knjigom Adamsa P. Sitneyja Visionary Film: the American Avant-garde, inače pionirskim djelom na području američkog eksperimentalnog filma, budući da upravo u njoj dolazi do konstitucije “žanrova” eksperimentalnog filma i pokušaja njihove pobliže definicije. Središnja točka rada pripada analizi opusa Ivana Ladislava Galete i njegovu smještanju unutar okvira strukturalnog filma, s posebnom pažnjom na tri filma iz 1980 ih: PiRâMìdas 1972-1984, Water Pulu 1869 1896 i WAL(L)ZEN. Petar Sarjanović
|