IZ POVIJESTI HRVATSKOGA FILMA
Poetizacija narativnog: neki aspekti Ronda Zvonimira Berkovića
UDK: 791.633-051Berković, Z.(049.3) Nakon pregleda kritičke i filmološke recepcije filma Rondo Zvonimira Berkovića (tekstovi I. Škrabala, D. Gouldinga, K. Eberharda, B. Kragića, D. Radića, T. Šakića i drugih), autorica taj film, jedno od najcijenjenijih ostvarenja hrvatske kinematografije (premda slabije cijenjeno među širokom publikom), analizira film izrazito poetsko ostvarenje, u skladu s tipologijom filmskog izlaganja Hrvoja Turkovića. Poetski elementi i njihovo osvješćivanje u filmu značajan su prinos otkrivanja dubinskih slojeva složenih odnosa troje ljudi. Pritom posebnu pozornost pridaje ritmu i tempu kao filmskim kategorijama, usklađenih s glazbenom komponentom filmna koji se, počevši već sa samim naslovom, deklarira kao djelo u kojem će glazba biti i temom ali, kao što gledatelj doznaje prateći Berkovićevo djelo, i kao temeljno strukturno načelo. Ipak, riječ je o složenom filmskom djelu u kojem se u karakterizaciji likova i motiviranju njihova ponašanja velika pažnja pridaje i kompoziciji slike, kao i odnosu svjetla i sjene (snimatelj je bio Tomislav Pinter), a posebna se pozornost u analizi pridaje i narativnim, odnosno naratološkim kategorijama. Sanja Lovrić
|