ANTE BABAJA (1927-2010) (II)
Filmski esejizam Ante Babaje: tijelo kao proces suđenja
791.633-051Babaja, A.:82-4 Autorica obrazlaže esejističku komponentu stvaralaštva Ante Babaje, promatrajući neke filmove koji se obično smatraju dokumentarnima u svjetlu esejističkog modela stvaralaštva kao samostalnog filmskog područja. Riječ je o itekako uglednim ostvarenjima – Jedan dan u Rijeci, Tijelo, Kabina, Čekaonica, Starice, Dobro jutro – u ovom slučaju razrađivanima u sklopu (pretežito frankofone) filmološko-filozofske teorijske tradicije, ali i na temelju dosadašnjih zapažanja u hrvatskoj filmologiji. Pritom ne treba zaboraviti da se esejistička komponenta Babajina autorskog koncepta upečatljivo provlači i u njegovim igranim filmovima (Breza, Mirisi, zlato i tamjan, Kamenita vrata), pa se teza meditacije o smrti, zajedno s naturalizmom usvojenim u poetskim esejima Čekaonica i Starice, čak može shvatiti i kao skica za Babajine igrane filmove. Autoričina zapažanja o filmskom esejizmu navedenih ostvarenja stoga imaju veliku važnost za općenito razumijevanje Babajina filmskog stvaralaštva. Ivana Keser Battista
|