ANTE BABAJA (1927-2010) (II)
Pisanje sebe pogledom: Dobro jutro Ante Babaje
791.633-051Babaja, A.(049.3) Počevši od osobnog odnosa prema Babaji kao autoru intimistički postavljenog dokumentarnog filma Dobro jutro (2007), autorica objašnjava kakvu ulogu u autorovu opusu ima njegov prvi, a ujedno i posljednji autobiografski film, odnosno na koji se način ranije Babajine preokupacije (npr. potrošnošću tijela, odnosno, riječima Ante Peterlića, "akcidentalnošću pojave i nestanka") sintetiziraju u ovom osebujnom ostvarenju. Film Dobro jutro koristi isječke ranijih redateljevih ostvarenja da bi definirao poziciju svog junaka, samog Babaje koji uz pomoć mlađih suradnika savladava elektronsku kameru, pa autorica teksta prolazi kroz Babajin raniji opus, objašnjavajući na koji je način u njima obrađivan odnos prema smrti i ostale Babajine teme. No, ističe se u tekstu, ovaj je redatelj majstor filmske forme koja snažno uvlači gledatelja u njegovu intelektualnu (ne i emocionalnu!) intimu, pa se Babajini filmovi mogu shvatiti kao jedan i cjelovit, davno započet, a nedavno moćno završen esej o životu i smrti. Diana Nenadić
|