STUDIJE
Nove glazbene smjernice – Kubrick nakon 2001: Odiseje u svemiru (V)
Oči širom zatvorene
UDK: 791.633-051Kubrick, S.: 78.036"19"(049.3) U posljednjem nastavku serije o glazbi u filmovima Stanleyja Kubricka nakon 2001: Odiseje u svemiru, autorica analizira glazbu Kubrickova posljednjega filma Oči širom zatvorene. Utvrđuje važnost Šostakovičeva valcera koji zaokružuje filmsku strukturu, a uza nj detaljno analizira uporabu drugih melodija klasične glazbe (Mozart, Liszt, Ligeti), popularnih melodija dvadesetog stoljeća te izvorno za film skladane glazbene brojeve Jocelyn Pook. U Očima širom zatvorenim Kubrick je pomalo popustio tradiciji prihvativši lajtmotivičko razmišljanje te rabeći pojedine melodije kao označitelje. U odnosu na ranije Kubrickove filmove, djelovanje glazbe bilo je izrazito direktno. Oči širom zatvorene su doista bile prikladni završetak veličanstvene karijere i to na način “staračkog” i “umornog” a istodobno privlačnog i mudrog djela – djela, kakva je u glazbenoj analogiji posljednja opera Richarda Wagnera, Parsifal. Irena Paulus
|