ANIMACIJA
Miris mora
42. revija hrvatskog filmskog i videostvaralaštva djece i mladeži, Zadar, 3-6. lipnja 2004.
UDK: 791.65.079(497.5 Zadar):791.077-053.2”2004”(049.3) Revija hrvatskoga filmskog i videostvaralaštva djece i mladeži u Zadru potvrdila je tradicionalno veću zastupljenost nekih žanrovskih modela te ukazala na ovogodišnju dominaciju određenih tema. Tako, po uzoru na program Hrvatske radiotelevizije, u dokumentarnoj vrsti većina sudionika brka razliku između reportaže i dokumentarnoga filma, a najčešće se odlučuju za teme nasilja u školi, priče o šalabahterima ili prikazivanje neke školske aktivnosti. U izvedbenom pristupu izvještavanje je dominantnije od bilježenja, prikazivanja nekog problema, uz prevlast reportaža koje po formi podsjećaju na slikovno uprizoren sastavak odlikaša, što nije gledateljski poticajno. U filmovima se često osjeća napasnost teksta koji bombastično prati prizorno prosječnu sliku. Iako je dokumentarno-reportažni oblik s ’glavama što govore’ sveprisutna konstanta u svjetskoj filmskoj produkciji, na ovim produkcijskim razinama stvaralaštva trebalo bi poticati pomake od uobičajenoga, pa makar i konačan rezultat bio slab.
U igranom filmu prevladavaju dva oblika koji se katkada međusobno dodiruju. Prvi je parodijskog, a drugi romantičnoga karaktera. Poruga se u izvedbenom pogledu čini daleko zanimljivijom i gledateljima i samim autorima, a uložen trud zna biti uistinu impresivan. No u pripovjedačkom pristupu ljubavnim zgodama nedostaje maštovitosti, a mladi autori mahom se utječu naivnim pričama s nerijetko dramaturški neopravdanom i neselektivnom uporabom glazbe.
Među mladim animatorima, Čakovčani su najbolji pripovjedači, a drukčijom slikovnošću i animacijskom izvedbom izdvajaju se animacije iz Zaprešića (Hlad i mir) i Koprivnice (Lady Akra Šišmiš).
Slaven Zečević
|