english
produkcija
o nama
produkcija
distribucija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
Knjige
DVD
DVD - posebna izdanja
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
50

STUDIJE

Humoristični crtež i pokret (drugi dio)

UDK:791.228(091)

Drugi dio eseja prvo se osvrće na Rodolphea Töppfera koji je još 1830ih povezao sekvence karikature u jednu koherentnu narativnografičku cjelinu i time udario temelj stripu. Među brojnim Töppferovim invencijama izdvajaju se stilizacija crteža i uvođenje montažnog odnosa između crteža u nizu kao i između crteža i teksta. Drugi veliki pionir među grafičkim pripovjedačima bio je Gustave Doré, jedan od najvećih majstora grafike.

On je 1851. objavio tri djela koja se mogu nazvati stripalbumima u modernom smislu. Najdulji daljnji korak u povezivanju humorističnog crteža i pokreta učinio je Wilhelm Busch, koji je usavršio rani strip. Pokret i vrijeme u crtežu nagovijestili su dakle novi medij - film i filmsku animaciju u koju je upravo Émile Cohl, također isprva karikaturist, ugradio estetsku aparatura i jezik koji su građeni i razvijani u mediju karikature tijekom prethodnih dvaju stoljeća.

U vrijeme kada se približavamo stotoj godišnjici nastanka njegova filma Fantazmagorija vrijedi konstatirati da je to djelo nesumnjivo označilo završnicu procesa u kojem su sjedinjenje humorističkog crteža i pokreta i početak jedne nove epohe u razvoju vizualne kulture. Zahvaljujući filmskoj tehnici Cohl je našao način da asimilira cijeli niz estetskih opcija koje su nastajale tijekom stoljeća razvoja karikature i stripa u djelima velikih prethodnika i prilagodi ih novom mediju koji se temelji na mehaničkooptičkoj iluziji pokreta.



Midhat Ajanović

Bookmark and Share
Filmski medij kao transkulturalni spektakl: Europa / Hollywood / Hong Kong
Pogledom te ubijam

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

 

vijesti
novi broj
arhiva
arhiva u pdf formatu
suradnici
pretplata
impressum
kumulativno kazalo
(download Word 848kB)
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta