english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA

Filmovi Kino kluba Split, 1965-1989

  • 01 Mrtvi dan / Day of the Dead
    Ivan Martinac, 1965, 8'33''
  • 02 'Abandon
    Vjekoslav Nakić, 1967, 5'32''
  • 03 Bageri proždiru zemlju / Bulldozers Devouring Dirt
    Martin Crvelin, 1967, 5'22''
  • 04 Caffe Manon
    Ranko Kursar, 1967, 9'20''
  • 05 Koncert / Concert
    Lordan Zafranović, 1965, 15' 31''
  • 06 Florescencije / Flourescences
    Ante Verzotti, 1967, 4'26''
  • 07 Eksproprirani kompleks / Expropriated Complex
    Dušan Tasić, 1976, 9'55''
  • 08 Tango de la Muerte
    Branko Karabatić, 1981, 5'41''
  • 09 Zrcalo / Mirror
    Luka Bezić, 1987, 8'09''
  • 10 Usta puna vode / A Mouthful of Water
    Žarko Batinović, 1989, 12'22''
  • 11 Ovdje smo posve sami / We are All Alone Here
    Petar Fradelić, 1987, 10'46''
  • 12 Zovem se film / My Name is Film
    Zdravko Mustać, 1987, 3'16''
  • 13 Žemsko / Gal
    Dunja Ivanišević, 1968, 6'04''

U povijesti hrvatskoga filma rijetke su „institucije“ ili grupacije koje se mogu pohvaliti sa šezdeset godina neprekidna djelovanja; još su rjeđe one koje su uspjele zametnuti neko specifično poimanje filma ili čak dati ime „školi“ prepoznatljivoj u širem kontekstu. Uz Zagreb film, iz kojeg je proizašla nadaleko poznata Zagrebačka škola crtanog filma, ili Kinokluba Zagreb, koji je početkom 1960-ih postao rodnim mjestom „antifilmskog“ pokreta, time se danas može pohvaliti i Kino klub Split, uz kojega se veže sintagma „splitska škola filma“.

Osnovan 1952, s idejom da djelujući na rubovima matične kinematografije u okviru socijalističke mreže amaterskih udruga filmski opismeni stanovnike tada nevelika grada, Klub je spočetka organizirao projekcije filmova i predavanja iz povijesti i estetike filma, da bi potkraj 1950-ih pokrenuo filmsku produkciju. Petnaestak godina poslije osnutka već je skupljena pozamašna filmografija, uz koju se u neprofesijskim krugovima Jugoslavije počela lijepiti etiketa splitska škola. Sintagma je u optjecaju od sredine 1960-ih, kada je druga generacija KKS-a, ujedno i „prva autorska“, dosegnula vrhunac, nametnuvši se kao najzanimljivije središte alternativnoga filmskog stvaralaštva u bivšoj federaciji. No ona se nastavila primjenjivati i na mlađe generacije splitskih klubaša koje su, svaka na svoj način i u skladu s duhom vlastita vremena, estetički i poetički alternirale ideje „škole“, zadržavajući neke od temeljnih smjernica autora iz 1960-ih.

Ova DVD-kompilacija donosi izbor radova najvažnijih autora triju generacija Kino kluba Split, počevši od Ivana Martinca, svojevrsnog ideologa „splitske škole filma“ i njegove „druge“ autorske generacije iz 1960-ih. U njoj je, uz Lordana Zafranovića, Antu Verzottija, Ranka Kursara, Vjekoslava Nakića i Martina Crvelina, djelovala i jedna vrijedna, ali tek dvadeset godina poslije otkrivena žena, Tatjana – Dunja Ivanišević, autorica prvog hrvatskog feminističkog filma. „Treću“ generaciju iz 1970-ih predstavljaju Dušan Tasić te Branko Karabatić, koji se 1980-ih pridružio „četvrtom“ i posljednjem „filmskom“ naraštaju Kluba u pravom smislu te riječi, jer je djelovao u razdoblju prije dolaska videa, a predstavljaju ga Žarko Batinović, Luka Bezić, Zdravko Mustać i Petar Fradelić.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 50,00 kuna
O SCHMIDTU: Iz Rusije s ljubavlju
BERKOVIĆ
Monografija
NAPIŠI SCENARIJ
Osnove scenarističke teorije i prakse
OČI MILDRED PIERCE
Ogledi iz kino-nostalgije
GLENN MILLER MOVIES
U ZAKLON!
Ideološka čitanka suvremenog filma
NEDELJKO DRAGIĆ: ČOVJEK I LINIJA / THE MAN AND THE LINE
DRUGI NA FILMU
Etnografski film i autohtono filmsko stvaralaštvo
U ZRCALU KULTURALNOG EKRANA: JAGODA KALOPER / IN THE MIRROR OF THE CULTURAL SCREEN: JAGODA KALOPER
SVEĆENIKOVA DJECA
Drama – scenarij – film Vinka Brešana
41-50/86
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta