#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
Filmovi Kino kluba Split, 1965-1989
- 01 Mrtvi dan / Day of the Dead
Ivan Martinac, 1965, 8'33''
- 02 'Abandon
Vjekoslav Nakić, 1967, 5'32''
- 03 Bageri proždiru zemlju / Bulldozers Devouring Dirt
Martin Crvelin, 1967, 5'22''
- 04 Caffe Manon
Ranko Kursar, 1967, 9'20''
- 05 Koncert / Concert
Lordan Zafranović, 1965, 15' 31''
- 06 Florescencije / Flourescences
Ante Verzotti, 1967, 4'26''
- 07 Eksproprirani kompleks / Expropriated Complex
Dušan Tasić, 1976, 9'55''
- 08 Tango de la Muerte
Branko Karabatić, 1981, 5'41''
- 09 Zrcalo / Mirror
Luka Bezić, 1987, 8'09''
- 10 Usta puna vode / A Mouthful of Water
Žarko Batinović, 1989, 12'22''
- 11 Ovdje smo posve sami / We are All Alone Here
Petar Fradelić, 1987, 10'46''
- 12 Zovem se film / My Name is Film
Zdravko Mustać, 1987, 3'16''
- 13 Žemsko / Gal
Dunja Ivanišević, 1968, 6'04''
U povijesti hrvatskoga filma rijetke su „institucije“ ili grupacije koje se mogu pohvaliti sa šezdeset godina neprekidna djelovanja; još su rjeđe one koje su uspjele zametnuti neko specifično poimanje filma ili čak dati ime „školi“ prepoznatljivoj u širem kontekstu. Uz Zagreb film, iz kojeg je proizašla nadaleko poznata Zagrebačka škola crtanog filma, ili Kinokluba Zagreb, koji je početkom 1960-ih postao rodnim mjestom „antifilmskog“ pokreta, time se danas može pohvaliti i Kino klub Split, uz kojega se veže sintagma „splitska škola filma“.
Osnovan 1952, s idejom da djelujući na rubovima matične kinematografije u okviru socijalističke mreže amaterskih udruga filmski opismeni stanovnike tada nevelika grada, Klub je spočetka organizirao projekcije filmova i predavanja iz povijesti i estetike filma, da bi potkraj 1950-ih pokrenuo filmsku produkciju. Petnaestak godina poslije osnutka već je skupljena pozamašna filmografija, uz koju se u neprofesijskim krugovima Jugoslavije počela lijepiti etiketa splitska škola. Sintagma je u optjecaju od sredine 1960-ih, kada je druga generacija KKS-a, ujedno i „prva autorska“, dosegnula vrhunac, nametnuvši se kao najzanimljivije središte alternativnoga filmskog stvaralaštva u bivšoj federaciji. No ona se nastavila primjenjivati i na mlađe generacije splitskih klubaša koje su, svaka na svoj način i u skladu s duhom vlastita vremena, estetički i poetički alternirale ideje „škole“, zadržavajući neke od temeljnih smjernica autora iz 1960-ih.
Ova DVD-kompilacija donosi izbor radova najvažnijih autora triju generacija Kino kluba Split, počevši od Ivana Martinca, svojevrsnog ideologa „splitske škole filma“ i njegove „druge“ autorske generacije iz 1960-ih. U njoj je, uz Lordana Zafranovića, Antu Verzottija, Ranka Kursara, Vjekoslava Nakića i Martina Crvelina, djelovala i jedna vrijedna, ali tek dvadeset godina poslije otkrivena žena, Tatjana – Dunja Ivanišević, autorica prvog hrvatskog feminističkog filma. „Treću“ generaciju iz 1970-ih predstavljaju Dušan Tasić te Branko Karabatić, koji se 1980-ih pridružio „četvrtom“ i posljednjem „filmskom“ naraštaju Kluba u pravom smislu te riječi, jer je djelovao u razdoblju prije dolaska videa, a predstavljaju ga Žarko Batinović, Luka Bezić, Zdravko Mustać i Petar Fradelić.
Knjigu
možete naručiti ili kupiti: |
HRVATSKI
FILMSKI SAVEZ |
adresa |
Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB |
tel/fax |
(385
01) 48 48 771, 48 48 764 |
e-mail |
vanja@hfs.hr |
|