14. dani hrvatskoga filma
Palunko2
www.filmski-programi.hr/palunko
U sklopu popratnoga programa četrnaestih Dana hrvatskog filma, u Zagrebu je održana radionica scenarija za kratki igrani film Palunko2. Radionicu je priredio Hrvatski filmski savez u suradnji s Književnim klubom Booksa i Studentskim centrom, a bila je namijenjena svima koje zanima pisanje scenarija. Šestero polaznika izabrano je putem javnog natječaja.
Od 29. ožujka do 16. travnja polaznici su postupno razvijali svoje ideje u scenarij za kratki igrani film, uz pomoć voditeljice Irene Krčelić. Poseban gost-mentor bio je slovenski scenarist Miha Mazzini, a tijekom radionice održane su i dvije javne projekcije, Ravno do dna Gorana Kulenovića i Sunčana strana subote Roberta Orhela, nakon čega su polaznici razgovarali s autorima i analizirali filmove.
Tijekom radionice, troje polaznika završilo je scenarij za kratki igrani film:
Dario Lonjak u Bijegu razradio je šarmantu priču o djevojčici koja se dosađuje u parku, pa odluči dugi ljetni dan prekratiti zadirkujući nespretna policajca.
Celebrity Anastazije Vržina govori o pjevačici koja je pod dojmom da je sretnim slučajem srela zanimljiva i privlačna muškarca, da bi se nakon strastvene noći probudila u u sobi oblijepljenoj vlastitim slikama.
Adela Zember pozabavila se problemom nekomunkacije. U istoimenom scenariju prati ljude koji u rutini svakodnevice govore u prazno, a tek rijetkima uspijeva dotaknuti drugog.
Marta Klepo u svojoj je ideji za film pratila sudbinu pivske boce koja je odigrala važnu ulogu u rastanku mladoga para, dok se Ana Boras odlučila za priču o mladoj novinarki koja snimajući reportažu u Domu za nezbrinutu djecu upoznaje dječaka kojega poželi usvojiti. Karolina Leaković, nakon promišljanja svoje ideje, o starcu čija kućica postane predmet želje svih obitelji susjedne zgrade koja je određena za rušenje, zaključila da je primjerenija za dugometražni igrani film, pa je krenula u tom smjeru.
Na dan zatvaranja Dana hrvatskog filma, 16. travnja, u Klubu SC-a polaznici su javno pokazali svoje scenarije.
Irena Krčelić
|