Publikacije
FILMSKI OFFLINE
Ni kinoštreberi, a to su oni što moraju uhvatiti baš svaki film u kinu ili o filmu baš sve znati, ne vole debele filmske publikacije. No, pitanje je kako priloge (podatke i komentare) o sve većem broju novih filmskih naslova i filmaša, a osobito domaćih festivala, pregledno smjestiti u mali format privlačne tiskovine, a da ona pritom ne izgubi osnovnu informativnu vrijednost.
Odgovor na to pitanje može se posljednjih nekoliko mjeseci dobiti na pultovima 176 hrvatskih videoteka koje su, uz daleko malobrojnije kulturne klubove, glavni distributeri relativno nova filmskog magazina Filmski oFFline. U knjižicu veličine i debljine putovnice ili đačke knjižice (taman za džep traperica ili jakne), ekipa web-stranice www.filmski.net, predvođena urednicom Inesom Antić, svakoga mjeseca ubacuje novosti iz svijeta filma pazeći da ipak ne podilazi 'masovnom' ukusu. Naime, osim minigabarita i činjenice da ne stoji ni kune, posebnost je ove simpatične i vesele filmske tekice i u tome da informacijama i kratkim komentarima ne prati samo događaje u reprezentativnoj, mainstream kinematografiji, nego posebno rubricira i 'nepopularne' ili marginalne filmske vrste, od dokumentarca i animacije do eksperimentalnoga filma i videoumjetnosti. Uz to, papirnato i bitno suženo izdanje uredno ažurirane i posjećene web-stranice ne nudi samo redoviti kino- i videomeni, nego se osvrće i na kinotečni te 'alternativni' program kakvim se u nas mogu smatrati i projekcije dokumentarca ili Queer-programi petkom i subotom u kinu Tuškanac. Tako posljednji, šesti broj Filmskog oFFlinea, za veljaču i ožujak, osim kratkih prikaza novih filmova u hrvatskoj distribuciji te vijesti o filmovima koji se pripremaju ili snimaju, donosi intervju s redateljskom gay-ikonom Bruceom LaBruceom, koji je nedavno ugošćen u Zagrebu, potom miniportret američkog dokumentarista Davida LaChapellea, kratki esej o pioniru videoumjetnosti, Koreancu Namu Junei Paiku i pregled nove produkcije hrvatskog animiranoga filma. Sve to tiskano je u petnaest tisuća besplatnih primjeraka ilustriranih crtežima BooBoo, koji se distribuiraju diljem Hrvatske.
Prema riječima urednice, cilj je publikacije približiti film što većem broju ljudi, osobito onima koji još nisu priključeni na internetsku mrežu pa ne mogu pratiti matični portal toga časopisa i druge web-stranice posvećene filmu, a takvih gledatelja u slabo informatiziranoj Hrvatskoj još ima mnogo. Svjesni su i toga da budućnost ne pripada papirnatim nego elektroničkim izdanjima te da će se ubuduće u tom smjeru i financirati projekti. Filmski oFFline za sada se financira iz budžeta portala www.filmski.net, a tek manji dio osiguravaju sponzori. Javne strukture financiranja, kako kaže urednica, još nisu prepoznale vrijednost publikacije, a ako se to ne dogodi, i njezin opstanak bit će upitan. Za sada, Filmski oFFline nastavlja puniti nove straničice kinematografske kronike za filmoljupce iz susjedstva.
Diana Nenadić
|