Prigode
Mali smo, al' smo jaki!
Moji dojmovi o 11. hrvatskoj reviji jednominutnog filma dvojaki su: iako ju je ove godine odlučio posjetiti i ministar Antun Vujić, atmosfera je bila daleko od napete, uštogljene ceremonijalnosti, a spontanost i gostoljubivost domaćina omogućili su uzvanicima uživanje u cjelokupnosti manifestacije; s druge strane, Revija je prerasla mogućnosti grada Požege. Iako dobre volje ima napretek, organizatori vode bitku za većim prostorom, adekvatnim prigodi. Svake je godine u dvorani sve manje mjesta za publiku, uzvanike, autore i goste, kojih je sve više, pa je ove godine projekcija istovremeno održana u dvorani Gradskog kazališ ta i na terasi ispred Kazališne kavane. Stavovi o koncepciji Revije i kvaliteti prikazanih filmova bitno se razlikuju. Mnogi domaći stručnjaci nisu skrivali razočaranje izborom prikazanih filmova, smatrajući da bi, među velikim brojem prijavljenih za Reviju, trebalo biti više dobrih. Problem je, smatraju, kriterij izbora za prikazanih 48 filmova. Strani sudionici misle posve obrnuto. Jacqueline Pante, predsjednica ovogodišnjeg stručnog žirija, misli da autori hrvatskih filmova imaju dobre ideje, koje tehnički ponekad nisu dovedene do razine na kojoj bi trebali biti. Nije ni čudo, kad u nas svatko tko ima kameru misli da može snimiti film, a pritom prethodno ne ispita vlastite moguć- nosti i ograničenja tehnike. Strani su autori tehnič- ki uspješniji, ali tematski slabiji, kaže gospođa Pante, te im ideje ponekad nisu originalne. 37 PRIGODE Profesor Ivan Ladislav Galeta, prodekan zagrebač ke Akademije likovnih umjetnosti i profesor Jean Claude Lejasne, predstavnik UNICA-e, misle da je forma jednominutnog filma zahtjevnija od dugometražnog. Zbog kratkoće valja paziti na svaki detalj. U minuti treba uskladiti i reći sve što i u duljoj formi, a svaki se propust skupo plaća jer je uočljiviji. Neki su autori tomu doskočili odlazeći u eksperimentalne vode. Njima je bitnija tehnička izvedba od poruke. Publici često takve izvedbe nisu bliske zbog hermetičnosti izraza. Profesor Lejasne smatra da za eksperimentalni film nije ni bitno izraziti poruku, nego ostaviti dojam. Publika to komentira:
Marina Antolović
|