Mozaik
Mozaik
NOVI FILMOVI U PRODUKCIJI HFS-a
U 2001. Hrvatski filmski savez producirao je, samostalno ili u koprodukciji, pet novih projekata. Ivan Ladislav Galeta završio je drugi dio Endarta, Damir Čučić pri kraju je realizacije dokumentarnog filma Zemlja bez kruha, a Ivan Faktor dovršava alternativni film Svi moji heroji. Sva tri filma financirana su sredstvima Ministarstva kulture RH prema odluci povjerenika za dokumentarni i alternativni film, te su realizirani u samostalnoj produkciji HFS-a.
U koprodukciji s Hrvatskom radiotelevizijom, realizirana su dva dokumentarna filma Zdravka Mustaća: Rat za Harmagedon (u suradnji s Dokumentarnim programom) i Zrmanja i Po in situ (u suradnji sa Znanstevno obrazovnim programom).
GOTOVČEV GLENN MILLER 2000. U BEČU
Eksperimentalni film Tomislava Gotovca Glenn Miller 2000., realiziran u produkciji Hrvatskog filmskog saveza uvršten je u selekciju međunarodne izložbe "Ausgeträumt"…koju je u bečkom Seccesionu priredila Kathrin Rhomberg. Izložba okuplja dvadesetak europskih umjetnika i umjetnica iz raznih vizualnih medija, a prema riječima kuratorice, potaknuta je aktualnom globalnom političkom i kulturnom situacijom.
RADA ŠEŠIĆ NA FESTIVALU NIZOZEMSKOG FILMA
U konkurenciji 21. festivalu nizozemskog filma, održanom u Utrechtu od 19–29. rujna, prikazana su dva filma Rade Šešić. U kategoriji kratkih dokumentaraca prikazan je film Soske, koji je producirao Splićanin Vanja Valtrović (također živi u Utrechtu), postproducirao Hrvatski filmski savez, a montirao ga je zagrebački montažer i redatelj Damir Čučić. Riječ je o video projektu na tri ekrana koji govori o troje političkih izbjeglica u Nizozemskoj. Projekcija je održana u utrehtskom art-kinu, a koncipirana je kao performans u okviru kojega se glazba izvodila uživo, a poeziju je recitirala glumica iz Čečenije. Nakon projekcije publika je mogla kušati hranu iz zemalja odakle dolaze junaci filma – Sri Lanke, Burundija i Čečenije. Soske je pozvan i na festivale u Goteborgu, Documentart u Kasselu te IDFA u Amsterdamu.
Drugi, plesni film Rade Šešić U prebijeloj samoći, prikazan je u kategoriji kratkoga filma. Film je inspiriran Rilkeovom pjesmom, a sniman je na 35 mm vrpci u produkciji poznate nizozemske filmske kuće Phanta Vision. Plesačica iz Rotterdama Sara Erens, briljantno je dočarala metamorfozu kroz koju za života prolazi svaki čovjek. Film je tijekom festivala izabran za predstavljanje inozemnim gostima i to kao crème ovogodišnje sezone u svojoj kategoriji. Također je uvršten u program kratkih filmova koji će kao predigra cjelovečernjim igranim filmovima biti prikazivani u kinima deset nizozemskih gradova. Tom akcijom Nizozemski fond za film pokušava ponovno vratiti kratki film u kino-dvorane.
ČUČIĆEV FREE SPACE U EUROPI
Dokumentarni film Damira Čučića Free Space dobitnik je grupne nagrade na 19. festivalu videa Estevar-Livia 2001. (26–29. 7. 2001.), što podrazumijeva distribuciju filma na tridesetak televizijskih kanala. Film je u studenome prikazan i na festivalu IDFA u Amsterdamu u kategoriji Jan Vrijman, a u travnju 2002. će sudjelovati na češkom Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma One World 2002.
FACTUM NA IDFA-i
Dva filma dokumentarne radionice FACTUM prikazana su na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma IDFA u Amsterdamu (22. 11.– 2. 12. 2001): Novo novo vrijeme Igora Mirkovića i Rajka Grlića u natjecateljskoj selekciji "Silver Wolf" i Dečko kojem se žurilo Biljane Čakić-Veselič u selekciji "Jan Vrijman".
SARIĆEVE SLIKE VREMENA U SAO PAULU
Kratkometražni film Slike vremena autora Željka Sarića, snimljen u produkciji zagrebačkoga studija Project 6, prikazan je na 25. međunarodnom filmskom festivalu u Sao Paulu (19. listopada – 1. studenoga) u sekciji Međunarodne perspektive. Dosad je sudjelovao na međunarodnim filmskim festivalima u Tampereu, Regensburgu, Ateni, Teheranu i Cottbusu, te je dobitnik nagrade Kodak na Danima hrvatskog filma 2000.
Film je snimljen na 35 milimetarskoj filmskoj vrpci i opremljen Dolby stereo tonom te se u tehničkom pogledu prilagodio međunarodnim festivalskim standardima. Posebnost filma je vremenska animacija, koja je po prvi put u Hrvatskoj snimana u razdoblju od 575 dana, 12 filmskih kvadrata dnevno, što je rezultiralo posebno dojmljivim pasažima ubrzanog rasta gradnje Galerije Importane, koji presijecaju život dviju Zagrepčanki koje žive u Domu umirovljenika na Iblerovom trgu.
U sudaru sjećanja na rat i umjetnost, onoga što je obilježilo njihove živote, kao simbola prošlog stoljeća, agresivno i bučno rađa se novo stoljeće, nova moderna građevina koja ujedno i zatvara krug ljudske prolaznosti.
Tim svojim prvim autorskim filmom, Željko Sarić, diplomirani filmski snimatelj, pokazao je sklonost prema eksperimentalnom filmskom izrazu, što je posebno izraženo u njegovom novom kratkometražnom filmu Sustav jednog.
DANI HRVATSKOG FILMA U CHICAGU
U Chicagu su u rujnu održani Dani hrvatskog filma. Osim filmova veterana Ante Babaje (Breza), Zvonimira Berkovića (Rondo), Vatroslava Mimice (Kaja, ubit ću te) i Krste Papića (Lisice, Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja) i Ante Babaje, te hrvatskog oskarovca Surogat Dušana Vukotića, prikazana su i dva igrana filma novofilmaša – Vidimo se Ivana Salaja iz 1995. i Mondo Bobo Gorana Rušinovića iz 1997.
TJEDAN NOVOZELANDSKOG FILMA
U organizaciji Ministarstva kulture RH, Veleposlanstva Novog Zelanda iz Rima, New Zealand Film Commissiona i zagrebačkih Kinematografa, u Zagrebu je od 19. do 25. listopada održan Tjedan novozelandskog filma. U okviru manifestacije prikazano je pet kratkometražnih (Stroke Christne Jeffs, 1994; The Road Back Annalise Petterson, 1996; The Singing Trophy Granta Lahooda, 1993; Forgotten Silver Petera Jacksona i Coste Bolesa, 1996. i Infection Jamesa Cunninghama, 2000) i sedam cjelovečernjih igranih filmova novije novozelandske produkcije (Broken English Gregora Nicholasa, 1996; The Price of Milk Harryja Sinclaira, 2000; Magik & Rose Vanesse Sarkies, 1999; Scarfies Roberta Sarkiesa, 1999; Jubilee Michaela Hursta, 2000; One were warriors Leeja Tamahorija, 1994. i Stickmen Hamisha Rothwella, 2000).
TJEDAN ČEŠKOGA FILMA
5. tjedan češkog filma održan je u zagrebačkoj Kinoteci. Prikazani su filmovi: Tamnoplavi svijet Jana Sveraka; Anđeo Exit Vladimira Michaleka; dokumentarni Plastic People of the Universe Jane Chytilove; Put iz grada Tomasa Vorela; Svi moji bližnji Mateja Minača i Kitica F. A. Brabezija.
FILMOVI MARTE MESAROSZ U KIC-U
U zagrebačkom KIC-u održan je Tjedan mađarskog filma u okviru kojega su prikazani filmovi Marte Meszaros: Posvojenje (1975); Dnevnik za moju djecu (1982); Njih dvoje (1977) i Djevojka (1968).
LLINKT! PLES I DRUGI MEDIJI
U Galeriji Klovićevi dvori predstavljen je 27. i 28. listopada LLINKT!, intermedijski, nazavisan plesni projekt koji ulazi u istraživanje suodnosa suvremenog plesa i drugih medija. Zvuk i glazbeni kontekst, svjetlo, koreografski pristupi i ritualnost plesa, te video, film i kompjutorska animacija, koji se često koriste kao ekstenzija plesnih predstava, mediji su s kojima LLINKT! ulazi u interakciju. Autorice projekta su: Iva Nerina Gattin, Aleksandra Janeva, Jelena Raguž, Katja Šimunić i Ljiljana Zagorac.
MODERNITY IN YU
MAMA centar ugostio je 28. listopada austrijskog umjetnika Marka Lulića, koji je upriličio multimedijalnu prezentaciju svog projekta "Modernity in Yu (1950–1979) – nudizam, radne akcije, film, arhitektura, design".
CIKLUS ANGAŽIRANOG DOKUMENTARCA
U suradnji s radionicom dokumentarnog filma Factum, Multimedijalni institut priredio je net.kulturnom klubu MAMA ciklus angažiranog dokumentarnog filma. Prikazani su filmovi: Dečko kojem se žurilo Biljane Čakić-Veselič, Oluja nad krajinom Božidara Kneževića, Poezija I revolucija - studentski štrajk '71 Branka Ivande, Godine hrđe Andraja Korovljeva i Pitka voda i sloboda Rajka Grlića.
VIDEO-INSTALACIJE GHAZEL RADPAY
U galeriji Miroslav Kraljević ugošćena je 6. studenoga Ghazel, punim imenom Gzahel Radpay, iranska video-umjetnica i performerica sa stalnim boravkom u francuskom Montpelieru. Ghazel je predstavila video instalaciju "Me 1997 – 2000" koja se sastojala od simultane video projekcije na tri identična monitora, a na svakom se u petlji predstavio 13-minutni video. Umjetnica "tematizira položaj žene u današnjem islamskom svijetu kroz prizmu sraza civilizacije Islama sa civilizacijom Zapada", a simulatana projekcija omogućuje "neočekivanu interakciju slika s tri monitora koji čine svojevrsni elektronski triptih". Tijekom boravka u Zagrebu iranska umjetnica održala je predavanje u Institutu Otvoreno društvo.
NJEMAČKA MEDIJSKA UMJETNOST U MM-u
U suradnji s Goethe-institutom, Multimedijalni centar SC-a predstavio je 16. i 17. studenoga suvremenu njemačku medijsku umjetnost iz programa UPDATE 2.0. kuratora Rudolfa Frielinga, koji je tom prigodom održao uvodni komentar-predavanje o medijskoj umjetnosti 1980-ih i 90-ih godina. UPDATE 2.0 je programski paket, prvi put prikazan 1998. godine, s namjerom sustavnog predstavljanja njemačke medijske umjetnosti. Projekt se može prezentirati u obliku umjetničkog kataloga, video vrpci i CD-ROM-a, te radova nastalih u tehnologiji Interneta, a u cijelosti je posvećen dokumentiranju povijesti medijske umjetnosti u Njemačkoj.
IZLOŽBA FRITZA LANGA
U okviru retrospektive njemačkih filmova Fritza Langa, koji se usporedno prikazuju u MM-u i Zagrebačkoj Kinoteci (u okviru programa Filmskog centra), u Galeriji SC otvorena je 30. Prosinca 2001. izložba pod nazivom "Fritz Lang - Predlošci, filmske slike".
100 GODINA WALTA DISNEYA
U suradnji s Američkim veleposlanstvom i Hrvatskom kinotekom, Knjižnice grada Zagreba priredile su 5. Prosinca 2001. u Knjižnici Marije Jurić Zagorke izložbu 100 godina Walta Disneya. U povodu 100. godišnjice njegova rođenja, o Disneyu je govorio Joško Marušić.
Hrvatski filmski savez
|