STUDIJE
Moć populističkih filmova
UDK: 791.221/.228 S obzirom na iznimnu važnost pitanja realizma kroz povijest filmskih teorija, ovaj rad daje kratki pregled razmatranja te problematike, no u potpunosti odbacuje postavke realističkih teorija filma (uključujući i novije, u psihologiji utemeljene pristupe), usredotočujući se na temeljna pitanja na koja su teoretičari pokušali odgovoriti ontološkim, psihološkim i drugim modelima realističkog shvaćanja filma. Jedno je od glavnih pitanja – što film čini toliko popularnim, odnosno, što reakciju na filmove čini toliko intenzivnom za toliko mnoge, osobito u usporedbi s operom ili kazalištem. Carroll izrijekom proučava posebnu vrstu ili žanr filmova – "međunarodni Hollywood" – no konotacije pristupa temeljenog u psihologiji mogu se, uočiti u ključnoj tezi da moć populističkih filmova počiva u njihovoj lako shvatljivoj jasnoći za masovnu publiku. Tu jasnoću pak ovaj tekst detaljno objašnjava, dolazeći do zaključaka o važnosti slikovnog prikazivanja, varijantnog kadriranja, erotetičke naracije i specifične povezanosti tih elemenata. Noël Carroll
|