STUDIJE
Specifični problemi pri restauraciji filmskog djela
UDK: 791.025.4 Ovaj rad razmatra specifične probleme koji nastaju prilikom restauracije filmskog djela, a koji se pojavljuju kao posljedica osobitog fizičkog ustroja filmskog medija. Podloga na kojoj se nalazi prikaz nije trajna, potrebno ju je kontinuirano mijenjati, što sam postupak restauracije čini iznimno kompleksnim, a zapravo postavlja pitanje: govori li se još uvijek o restauraciji ili pak o rekonstrukciji, te kako ova razlika utječe na shvaćanje prirode filmskog djela. Osnovni teorijski okvir kojim se autorica koristi je djelo Cesarea Brandija Teorija restauracije koje se bavi drugim umjetnostima (slikarstvo, kiparstvo, arhitektura), pa rad razmatra primjenu Brandijevih teza na restauraciju filma. Između ostalog, pritom se osvrće na zaključke filmskih teoretičara i teoretičara restauracije Paola Cherchija Usaia, Mata Kukuljice, Michelea Canose i Michelea Cordara. Lucija Zore
|