OGLEDI I OSVRTI
Permanentna filmska revolucija Chrisa Markera
UDK: 791.633-051 Marker, C.(049.3) Potaknut retrospektivom filmova
Chrisa Markera na Human Right Film Festivalu u prosincu
2005. autor se osvrće na karijeru toga francuskog redatelja,
počevši od njegove suradnje s Alainom Resnaisom na filmovima Les
Statues meurent aussi i Nuit et brouillard.
Napose komentira Markerov najpoznatiji film iz ranijeg
razdoblja stvaralaštva, znanstvenofantastični La jetée, potom
niz angažiranih dokumentarnih djela Cuba Si!, o
kubanskoj revoluciji, Loin du Vięt Nam, o vijetnamskom
ratu, Le Fond de l’air est rouge, o novoj ljevici,
djela kojima se autor profilira kao filmski kroničar lijevih
pokreta i revolucije općenito, ali nudi i vlastitu intimnu
pripovijest o političkim događajima koje bilježi. Zaseban
pak dio osvrta predstavljaju analize Markerova složenog
filma-eseja Sans Soleil kao i njegovih djela posvećenih
ruskim redateljima Andreju Tarkovskome, odnosno Aleksandru
Medvedkinu Une journée d’Andrei Arsenevitch i Le
Train en marche. Marijan Krivak
|