TUMAČENJA
Nick Broomfield: Čovjek s filmskim mikrofonom
UDK: 791.633-051Broomfield, N.
791.229.2(410) Povodom retrospektive filmova Nicka Broomfielda u sklopu ZagrebDoxa u veljači 2005, autor teksta objašnjava poetiku ovog istaknutog autora. Prikazani su filmovi: Tetovirane suze (Tattooed Tears, 1978/1982, suredateljica Joan Churchill), Izluđuješ me (Driving Me Crazy, 1988), Heidi Fleiss: Hollywoodska Madam (Heidi Fleiss: Hollywood Madam, 1995), Kurt i Courtney (Kurt & Courtney, 1998) i Aileen: Život i smrt serijske ubojice (Aileen: Life and Death of a Serial Killer, 2003, suredateljica J. Churchill). Za razliku od Michaela Moorea i Morgana Spurlocka, Broomfield se u filmski pothvat upušta kao znatiželjan pojedinac koji uz pomoć kamere i mikrofona želi nešto otkriti i shvatiti, a ne kao polemičar koji dokazuje neku unaprijed definiranu tezu. Za razliku od dokumentarista stare škole (Papić, Loach), koji nisu donosili figuru autora, Broomfield je, međutim, baš kao i Moore i Spurlock (te baš kao hrvatski redatelj Igor Mirković) tipični predstavnik nove dokumentarističke škole, u kojoj se autor veoma upadljivo pojavljuje pred filmskim kamerama i mikrofonima. Janko Heidl
|