FESTIVALI
Treći zagrebački filmski festival
UDK: 791.65.079(497.5 Zagreb):791-21/22"2005"(049.3) Osvrt na treći Zagreb Film Festival počinje autorovim problemskim uvidom u uzroke tzv. procvata festivala u Hrvatskoj i u Zagrebu u posljednje vrijeme, pri čemu se popularnost festivalskih i revijskih prikazivanja nekomercijalnih filmova vidi prvenstveno u potrebi za takvim tipom filmova nakon niza godina repertoarne suše, ali se i upućuje na problem izostanka publike na povremenim pokušajima redovita kinoprikazivanja takvih filmova, izvan festivalskog konteksta. U nastavku teksta autor komentira izniman medijski i posjetiteljski odjek ovogodišnjega, trećeg festivala i daljnji rast njegove popularnosti. No, uočeni su neki nedostaci festivala — izostanak pravog dugometražnog mamca za publiku i općenita slabost toga segmenta selekcije, što se tumači konkurencijom s festivalima u Motovunu i Puli. Među dugometražnim filmovima istakli su se tek Ti i ja i sve koje znamo Mirande July i Oženiti se Ronit i Shlomija Elkabetz. Kratki filmovi su ove godine itekako odskočili u odnosu na cjelovečernje (Zimski san Johna Williamsa; Sretan Uskrs Ulricha Schaffnera i Martinoma Fischbachera; Leptiri Maxa Jacobyja; U sjeni Oliviera Masset-Depassea; Sve u ovoj zemlji mora... Garyja Mckendryja), dok su kvalitativnu prevagu uvjerljivo odnijeli dokumentarni filmovi. U selekciji su se itekako isticali filmovi Šutka, knjiga rekorda Aleksandra Manića, precijenjeni Prelazeći most Fatiha Akina i Favela se budi Jeffa Zimbalista i Matta Mocharyja. Promašeno je ipak bilo uključivanje pobjedničkoga filma festivala, mockumementaryja Prvi na mjesecu Alekseja Fedorčenka u dokumentarnu selekciju. Goran Kovač
|