english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

ANIMACIJA I REALIZAM

Midhat Ajanović

Zbirka studija Animacija i realizam - rasprave o svjetskoj animaciji Midhata Ajanovića vođena je jedinstvenom idejom: crtani film iskazom je naših temeljnih - osobno, društveno i povijesno ukorijenjenih - nazora na svijet te je utoliko podjednako vođen realističkim impulsom kao i druge filmske vrste.
Uz polaznu polemičku studiju o predrasudama koje crtanom filmu niječu sposobnost realističnog zadiranja u svijet (Na margini filmskog realizma), Ajanović proučava realističku inspiraciju u razvoju klasičnog crtanog filma, posebno u Disneyjevu stvaralaštvu, ali i u ukupnome ranome razvoju animiranog filma (Crtani realizam Walta Disneyja).

U dvjema studijama o zagrebačkom animiranom filmu i o srednjoeuropskoj animaciji (Mali čovjek na razmeđi svjetova - fenomen zagrebačke škole crtanog filma i Srednjoeuropska animacija: Dobri vojak Švejk u civilnom odijelu), proučava u kojoj mjeri crtani film može uobličavati alternativne koncepcije čovjeka u ideološki represivnim uvjetima, a u eseju o Griersonovu utjecaju na razvoj animacije u Kanadi (John Grierson i animirani film) uočava koliko postuliranje realističnosti može poprimati podjednako aktivističke moduse političkog angažmana, kao što može potaknuti na posve personalna, vrlo modernistička, ispitivanja granica vlastitoga kreativna senzibiliteta i osobnog svijeta (npr. u Normana McLarena).

Da i najuspješnija suvremena komercijalna animacija može duboko zadirati u nazorne opsesije suvremenoga svijeta, pokazuje u posljednjoj svojoj studiji o japanskim animama (Ugroženi megalopolis japanskih anime filmova).

Šest studija, pisanih poletnim stilom, popraćenih pravim bogatstvom podataka, daju i širok i dubok pogled na ključne povijesne trendove svjetskog animiranog filma.
Riječ o vrhunskoj interpretativnoj prozi, ključnom prilogu svjetski važnom promišljanju animacije, knjizi podjednako korisnoj i poticajnoj stručno animacijskoj, ali i široj kulturnoj zajednici.
Ova je knjiga tiskana dvojezično, na hrvatskom i engleskom jeziku, funkcionalno je ilustrirana i opremljena nezaobilaznim indeksom navedenih filmova i imena.

Midhat Ajanović, sarajevski novinar, karikaturist i romanopisac, prošao je 'šegrtovanje' iz animiranog filma u Zagrebačkom studiju kod najvažnijih autora 'zagrebačke škole crtanog filma', izradio je više nagrađenih animiranih filmova, a od kraja 1990-ih profesor je filma u Švedskoj.
Otada sustavno piše studije o crtanom filmu, objavljuje kolumne o animiranom filmu u dnevniku Göteborg-Posten.
Godine 2002. bio je umjetnički direktor međunarodnog Animafesta u Zagrebu, a od 2003. glavni je urednik švedskoga časopisa posvećena animaciji Animagi.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 250,00 kuna
  RASPRODANO!
FILMSKA LUTKA: Estetika, žanrovske konvencije i hibridiziranje u modernoj animaciji
IDENTITETI U FILMOVIMA PEDRA ALMODÓVARA
TOMISLAV GOTOVAC
Life as a Film Experiment
OGLEDI: 9 autora, 9 filmova
OD ZORINOG DOMA DO EDISONA
Recepcija filma i prvih karlovačkih kinematografa u lokalnoj periodici, 1896-1920.
Filmski stil: teorijski pristup i stilistika hrvatskoga filma
Neke tendencije klasičnoga filma: tri eseja
Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja
TANHOFER
Monografija
Od A do V - od Varaždina do animacije u 30 godina
31-40/86
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta