english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

AUDIOVIZIJA HRVATSKOGA FILMA
Primjeri suvremene skladateljske prakse

Irena Paulus

UREDNICA:
Diana Nenadić

DIZAJN, PRIJELOM I GRAFIČKA OBRADA
Studio Hrvatin

TISAK
Tiskara Zelina, listopad 2024.

Peta knjiga muzikološko-filmoloških studija Irene Paulus prikaz je filmske glazbe u Hrvatskoj od 1980-ih do danas i svojevrsni nastavak autoričine prve knjige Glazba s ekrana. Hrvatska filmska glazba od 1942. do 1990. godine, ujedno i prve stručne publikacije na hrvatskom jeziku koja se sustavno bavila filmskom glazbom.

Dok je prva knjiga posvećena prvoj i drugoj generaciji hrvatskih filmskih kompozitora, Audiovizija hrvatskoga filma otkriva kompozicijsko-tehničke postupke skladatelja srednje i mlađe generacije – Alena i Nenada Sinkauza, Mate Matišića, Dalibora Grubačevića i Igora Para, ali i dvojice veterana – Tomice Simovića i Alfija Kabilja, koji su najavili nove trendove u filmskoj glazbi i nagovijestili primjenu danas neizostavne digitalne tehnologije.

Kroz portrete skladatelja, razgovore s njima i prikaze njihovih partitura za pojedine filmove, knjiga daje uvid u žanrovsku raznolikost suvremene primijenjene glazbe u Hrvatskoj.

Knjiga Irene Paulus dragocjen je pokušaj mapiranja ovdašnje audiovizualne suvremenosti. I to upravo “audiovizualne”, budući da autorica filmsku glazbu razmatra u širem sklopu koji, slijedeći Michela Chiona, naziva “audiovizijom”. Ta orijentacija omogućila joj je razabrati da poneke od filmskih poetika što ih u knjizi predstavlja snagu crpe upravo iz toga da razdjelnice između “glazbe”, “zvuka”, “govora” i “tišine” dovode u pitanje i čine nejasnima. Autoričine minuciozne analize u ovakvim slučajevima otkrivaju slojeve filmova koji bi promaknuli manje pažljivom uhu i oku.

Dalibor Davidović

U znalačkim razgovorima Irene Paulus s kompozitorima i istrażivačima doznaje se mnogo supstancijalnog o prirodi rada na filmskoj glazbi, o opredjeljenjima kompozitora, o njihovim pojedinačnim rješenjima. A njezine „detaljne analize“, odnosno „analize primjera“ (case studies) pojedinih filmova, tj. njezine interpretacije zvukovno-filmske strukture izabranih filmova, čine ključni muzikološki i filmološki prilog našoj znanosti o umjetnosti.

Hrvoje Turković

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
AUDIOVIZIJA HRVATSKOGA FILMA
Primjeri suvremene skladateljske prakse
MODERNIZAM NA FILMU
Europski umjetnički film, 1950‒1980.
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
11-20/87
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta