english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata

Hrvoje Ivanković

UREDNICA:
Diana Nenadić

DIZAJN, PRIJELOM I GRAFIČKA OBRADA
Studio Hrvatin

TISAK
Tiskara Zelina, lipanj 2023.

Do početka Drugoga svjetskog rata u Dubrovniku i okolici snimljeno je više od pedeset igranih filmova u produkciji mađarskih, njemačkih, austrijskih, čehoslovačkih i poljskih poduzeća. Knjiga Dubrovnik kao filmska kulisa detaljno istražuje taj uzbudljivi i malo poznati segment povijesti kinematografije u Hrvatskoj, propitujući biografije ljudi koji su stvarali te filmove, razloge zbog kojih su baš Dubrovnik izabrali za svoja snimanja, okolnosti u kojima su ondje radili, tematsko-estetske karakteristike te kritičku recepciju i mjesto njihovih filmova u kontekstu nacionalnih kinematografija, kao i reakcije na koje su nailazili u dubrovačkom te širem, hrvatskom i jugoslavenskom okružju. Polje posebnog autorova interesa jest uloga Dubrovnika u tim filmovima, što uključuje identifikaciju lokacija njihova snimanja te propitivanje načina na koji su tematizirali i unutar filmskog narativa kontekstualizirali dubrovačke urbane i prirodne ambijente.

Oslanjajući se na raznovrsne izvore, od arhivskih dokumenata te stručnih ili publicističkih knjiga i radova do starih novina i časopisa, autor je tijekom istraživanja nastojao doći i do svih filmova za koje je znao ili pretpostavljao da su snimani u Dubrovniku, što ga je dovelo i do otkrića najstarijih sačuvanih igranih filmova snimljenih na području današnje Republike Hrvatske.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 203,43 kuna
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
MODERNIZAM NA FILMU
Europski umjetnički film, 1950‒1980.
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
PROTEST – 55 GODINA POSLIJE
monografska knjižica
11-20/86
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta