english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

POSTJUGOSLAVENSKI FILM: Stil i ideologija

Jurica Pavičić

Nakon neuspjeha jugoslavenskog melting pota i raspada federalne države početkom 1990-ih, kinematografije postjugoslavenskog prostora bačene su u podosta različite svjetove. Kao dijete „publike i države“, kinematografija se u postjugoslavenskom slučaju pokazuje kontekstualno osjetljivim sustavom, u kojem se stilski izbori i modeli mogu dovesti u jasnu vezu sa sinkronitetom specifičnih sociopolitičkih okolnosti - s ratom i poratnim traumama, nacionalnim ideologijama, ekonomskim i socijalnim prilikama, sustavom finaciranja i proizvodnje filma... Te sinkronijske silnice tvore svojevrsno Veliko Sada,koje je u pojedinim zemljama i razdobljima ključno oblikovalo postjugoslavenski film, njegov stil i ideologiju.

Promatrajući postjugoslavenski film u širem regionalnom kontekstu i pomno analizirajući paradigmatske filmove iz pojedinih nacionalnih sredina, pa tako i hrvatske, ova knjiga istražuje kroz kakve su stilske promjene prošle postjugoslavenske kinematografije tijekom posljednja dva desetljeća te na koji su način one povezane s promjenama što se zbivaju u specifičnim društvima i u svijetu. Pritom pokazuje kako dominantni stilski modeli prostora post-Jugoslavije – modeli samoviktimizacije, samobalkanizacije i normalizacije – nisu oblikovani niti nekom pretpostavljenom nacionalnom kulturom ili filmskom tradicijom, niti zajedničkim jugoslavenskim nasljeđem. Oni su prije proizvod konkretnoga socijalnog i ideologijskog sinkroniteta, nego dijakronijskih veza s nekim od zamišljenih ili stvarnih kulturnih tradicija.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 160,00 kuna
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
PROTEST – 55 GODINA POSLIJE
monografska knjižica
FILM U ŠKOLI
Uspostavljanje modela filmske edukacije u srednjoj školi
11-20/85
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta