english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971

  • 01 Ljudi (u prolazu) II / People (Passing) II
    Lordan Zafranović, 11', 1967
  • 02 Fokus / Focus
    Ivan Martinac, 7' 12'', 1967
  • 03 Poslije podne (puška) / Afternoon (The Gun)
    Lordan Zafranović, 15' 11', 1968
  • 04 Karanfil / Carnation
    Ranko Kursar, 10', 1968
  • 05 Ubrzanje / Acceleration
    Ivan Martinac, 7' 14'', 1969
  • 06 Hitch... Hitch... Hitchcock
    Zoran Tadić, 6' 21'', 1969
  • 07 Amerikanka / The American Woman
    Zoran Tadić, 12'40'', 1970
  • 08 Sve jedno drugo pojede / All Eat Each Other
    Rajko Grlić, 11' 54'', 1971

Voditelj projekta zaštite i restauracije: Carmen Lhotka
Digitalna restauracija: Tomislav Vujnović, Robert Vidić, Nenad Sili - studio Vizije S.F.T.

O FAS-u

Filmovi u ovoj kompilaciji dio su produkcije Filmskog autorskog studija, produkcijske kuće o kojoj se danas među filmašima nezavisna duha ispredaju legende budeći svojevrsnu nostalgiju. Poznatija po kratici FAS, bila je to prva nezavisna filmska kuća u Hrvatskoj prije osamostaljenja, pokrenuta 1967. unutar Kinosaveza Hrvatske (današnji Hrvatski filmski savez) na valu entuzijazma koji se širio iz zagrebačkog i splitskog kinokluba. Klupskim „alternativcima“, koje su tada nazivali „amaterima“, htjelo se i dalje raditi novi, drukčiji film, ali u boljim, profesionalnijim i slobodnim uvjetima, koje im je ponudio upravo osnivač i producent FAS-a Kruno Heidler. Kada se ideja konkretizirala prvim filmovima a redni broj jedan „nosi“ kratki dokumentarac Ljudi (u prolazu) II. Lordana Zafranovića, niskobudžetni FAS postao je privlačan i profesionalcima, kojima je ideologizirani i birokratizirani kinematografski mainstream bio odveć skučen, a to su pokazali i pristupanjem studiju.

Entuzijazam u profesionalnim uvjetima, nažalost, nije dugo trajao. FAS je ugašen stečajem nakon šest godina postojanja (1973) s popisom od četrdestak kratkih i pet cjelovečernjih filmova. Među njima su i hvaljeni kratki ili dugi profesionalni prvenci ili rani radovi hrvatskih i slovenskih autora (Frančeka, Grlića, Karpa Godine, Krelje, Kursara, Martinca, Mikuljana, Peteka, Puhlovskog, Radića, Ranfla, Tadića, Zafranovića...), naslovi iskusnijih profesionalaca (Hadžića, Majera, Relje, Sudovića, Vunaka...), kao i autora koji su se u kasnijim desetljećima distancirali od produkcije i posvetili drugim zanimanjima, poput filmologa Peterlića i filmskoga povjesničara i političara Škrabala. FAS je, među ostalim, otvorio vrata i prvim domaćim redateljicama (Ljiljana Jojić i Milica Borojević), a bilo bi na njegovu popisu i drugih zvučnijih autorskih imena, poput Bauerova, Berkovićeva ili Ivandina, da je studio preživio politički i ekonomski zlosretne početke hrvatskih 1970-ih.

Srećom, preživjela je većina FAS-ovih filmova sa čijih kopija danas pokušavamo ukloniti barem one najdublje tragove vremena i digitalno ih osvježiti za ogled pred novim generacijama domaćih i stranih filmofila. Ova kompilacija nastavak je misije oživljavanja najvrednijeg iz FAS-ova fundusa „drukčijeg“ i „nezavisnog“ filma, započete objavljivanjem cjelovečernjih filmova Slučajni život i Živa istina u DVD-ediciji HFS-a.

(Diana Nenadić)

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
MODERNIZAM NA FILMU
Europski umjetnički film, 1950‒1980.
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
PROTEST – 55 GODINA POSLIJE
monografska knjižica
11-20/86
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta