english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

KAO NA FILMU
Ogledi 1965-2008.

Petar Krelja

Od dječačkog otkrića da se film ne sastoji „iz jednog komada“, Petar Krelja ne prestaje istraživati tajne i zamke koje, osim tog rano demaskiranog privida kontinuiteta stvorenog montažom, krije njegova omiljena vizualna igračka. Od ranih tekstova objavljenih sredinom 1960-ih do danas, pita se na koji nas način medij, kojem se posvetio 'izvana' - kao strastveni gledatelj i kritičar, a 'iznutra' – kao redatelj, tjera da mu tako slijepo vjerujemo čak i onda kada neprikriveno izmišlja i obmanjuje. A istodobno i koliko u toj 'laži' ima istine?

Taj nekoliko desetljeća dug istraživački put od 'ontologije' i mehanike' do 'poetike' filma, od igrane fikcije i dokumentarne fakcije, i natrag, popločan je milijunima komada (slika), tisućama naslova i imena, nizom autentično filmskih fenomena (poput elipse, flashbacka, stop-fotografije), odnosno filmskih „metoda i postupaka“ koji su upravo u žarištu ove knjige. Kreljin esejistički opus predstavljen je – baš „kao (događaji) na filmu“ - sa zamjetnim elipsama, s dubinskim flashbackovima i flashforwardima po memoriji svjetske i hrvatske kinematografije, ali i subjektivnim svjedočanstvima o vlastitom dokumentarističkom suočenju s 'mehanikom' filma i 'poetikom' zbilje.

Petar Krelja (Štip, Makedonija, 1940), filmski kritičar i redatelj, osnovnu školu pohađao je u Starome Gradu na otoku Hvaru, maturirao u Puli, diplomirao komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Prve filmske kritike publicirao u srednjoškolskom listu Istarski borac. Dugogodišnji filmski kritičar Radio- Zagreba (kasnije Hrvatski radio). Autor dviju knjiga: Golik (1997), Ispod crte (2005).

Prema vlastitim scenarijima režirao četiri cjelovečernja igrana filma (Godišnja doba,1969 ; Vlakom prema jugu, 1981; Stela, 1990; Ispod crte, 2003), dva dugometražna dokumentarca (Anina američka adresa,2005; Moja susjeda Tanja, 2006),i 235 filmskih i televizijskih dokumentarnih i obrazovnih ostvarenja (Recital, Splendid isolation, Povratak, Prihvatna stanica, Njegovateljica, Radni tjedan, Na primjeru mog života, Kovačica, Mariška band, Na sporednom kolosijeku, Američki san, Evina klasa, Spaljeno sunce, Opera bestial, Maratonac, Drugi Dubrovnik, Preko granice, Ptice...).

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 150,00 kuna
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
PROTEST – 55 GODINA POSLIJE
monografska knjižica
FILM U ŠKOLI
Uspostavljanje modela filmske edukacije u srednjoj školi
11-20/85
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta