51. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva
Piz
Publika je na netom završenoj 51. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva, koja je od 22. do 24. studenoga u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kino kluba Split održana u jugom razburjanom Splitu, a zna se da je kad puše jugo sve moguće, izabrala kratki igrani film Sitnica Mladena Stanića, Akademija dramske umjetnosti Zagreb i Mohikanac produkcija, gorku priču o prijateljstvu kojeg se jedan prijatelj uopće ne sjeća, a drugi sumnja da je taj prijatelj nekad spavao s njegovom ženom i da je biološki otac kćeri s kojom ovaj drugi nije nikad uspio ostvariti pravi odnos, pa ga sad želi ubiti, i obdarila ga svojom nagradom, ovog puta prigodno nazvanom po članu Kino kluba Split Dušanu Tasiću koji je u nekom trenutku, po svojedobnim kriterijima, imao kriva krvna zrnca.
Ocjenjivački je sud 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva dodijelio specijalne diplome igranom filmu Valcer za 1. maj Zorana Stojkovskog, Akademija dramske umjetnosti Zagreb, složenoj priči o prijateljstvu, ovisnosti, posesivnosti, ljubomori, strasti i ljubavi, dokumentarnom D26 Katarine Lukec, Udruga Restart, Zagreb, o cesti između nečega i nečega, kakvih je i danas puno u nas, a koja je trebala biti asfaltirana povodom davne posjete druga Tita, samo je on došao drugim putem pa je sve ostalo na očekivanjima, ili o utjecaju moćnika na svakodnevni život malih ljudi te igranom Ljuske Marije Georgiev, Kinoklub Zagreb, o ženi koja svoje frustracije i neostvarena očekivanja o sretnom životu s partnerom i djetetom i neprospavane noći prividno nadomješta masturbacijom.
Trećom su nagradom obdareni dokumentarni Glava u balunu Mladena Stanića, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb, opet gorka priča o mladim ljudima koji se još uvijek traže, a čini im se da odgovore nalaze u beskrajnim pričama o igranju nogometa i o navodnim ljubavnim/seksualnim uspjesima kod žena, koje inače, normalno, preziru, eksperimentalni In continuo Ive Gavrilović, Kinoklub Zagreb, o uhvaćenim zvucima, slikama, emocijama, vremenu i o pokušaju oživljavanja starih dokumentarnih snimaka te Dvorac Tomislava Šobana, PUNKT Zagreb, u kojem Maja Posavec tematizira odnos prirode i izgrađenog, putovanja i odredišta, razmišljanja i lutanja, a drugom eksperimentalni Split waltz 021_123 Gilda Bavčevića, PUNKT Zagreb, filmom ovjekovječeni ulični performans, animirani Osmijeh Mateje Kovač, Akademija likovne umjetnosti Zagreb i Zagreb film, likovno složenu i zanimljivu ljubavnu priču donekle dehumaniziranu utjecajem trgovine i konzumerizma te eksperimentalni (neki su ustvrdili dokumentarni) Jabuka, tri dvopeka, jogurt Anite Čeko, Kinoklub Zagreb, autobiografiziranu priču utemeljenu na dnevničkim zapisima autorice o zahtjevima koji se postavljaju pred atletske takmičare te eksperimentalni Prijelaz Vedrana Šuvara, Kinoklub Zagreb, o interakciji šume i grada.
Apsolutni je pobjednik i osvajač prve nagrade igrani film Zoka i potočić Igora Jelinovića, Blank_filmski inkubator, Zagreb, o propaloj ljubavnoj, sad gotovo isključivo seksualnoj vezi mlade djevojke i dvadeset godina starijeg čovjeka koji se bavi prodajom droge.
Tradicionalne nagrade koje dodjeljuje KKS zovu se pizevi (purgeri i stari Slavonci bi rekli gevihti), pocinčani utezi od pola kile, kilu i tri kile koji su se nekad koristili na pazaru.
Iduća, 52. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva bit će održana koncem studenoga 2020. u Buzetu.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com
25.11.2019.