Hrvatski filmski ljetopis – br. 120 / 2024

Novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (208 stranica) donosi bogat tematski blok posvećen dokumentarnom filmskom stvaranju – Luka Knežević raspravlja o dokumentarnoj funkciji filmskog prostora, Marin Lisjak piše o žanru putopisa na primjeru dokumentarne serije Idiot u inozemstvu, a Aleksandar Ćuković i Radenko Šćekić analiziraju političku propagandu u različitim formama crnogorske videoprodukcije. Temat donosi i nekoliko zanimljivih eseja – Iva Rosandić daje pregled poetika recentne regionalne dokumentaristike, Janko Heidl bavi se dokumentarnim djelima Martina Scorsesea, a Milan Zaviša donosi osobni zapis posvećen filmu Kroćenje vrta gruzijske redateljice Salomé Jashi.

Novi Ljetopis donosi i esej Velimira Grgića o redateljskom opusu velikoga tajvanskog redatelja Edwarda Yanga, Lejla Panjeta propituje odnos znanosti i znanstvene fantastike u nizu filmova i serija, a Marko Paradžik predstavlja posebnosti televizijske adaptacije serije romana Fondacija Isaaca Asimova.

U novom smo broju popratili i nova izdanja Zagreb Film Festivala i Festivala mediteranskog filma Split, a osvrtima na domaće festivale pridružujemo i preglede Sarajevo Film Festivala te 81. filmskog festivala u Veneciji. U rubrici "Novi filmovi" možete pronaći i trinaest eseja suradnika različitih generacija, o filmovima hrvatske produkcije (Čovjek koji nije mogao šutjeti N. Slijepčevića, Proslava B. Ankovića…), ali i novim radovima Alberta Serre, Pedra Almodóvara i Roberta Eggersa. U ovom su broju prikazane i tri značajne knjige: zbirke eseja o umjetnosti stripa Midhata Ajanovića i Tomislava Čegira te djelo o filmskom modernizmu Nikice Gilića.

Novi broj (120) po cijeni od 7 eura može se naručiti na www.hfs.hr. Na istoj poveznici dostupni su i prethodni brojevi (s radovima o A. Resnaisu, Vladi Kristlu, Anti Babaji i Lukasu Noli, o filmovima Érica Rohmera i Michaela Hanekea, i dr.).

Ljetopis možete i osobno kupiti u zagrebačkoj knjižari Vuković & Runjić (Teslina 16).

16.04.2025.