Eastern Neighbours Film Festival

Dvanaest dana filma

Ovogodišnji, dvanaesti po redu, novo normalni ENFF počinje u srijedu, 4. studenoga,  a u (simboličnom) dvanaestodnevnom trajanju prikazuje dvadesetak nagrađivanih igranih i dokumentarnih filmova, prikazanih od Berlinala do Sarajevo Film Festivala, među kojima je dobar dio premijernih u Nizozemskoj, dok su već provjereni ili debitantski autori iz petnaestak zemalja Istočne i Jugoistočne Europe, posebno s Balkana, Baltika i neka značajna otkrića iz Ukrajine i s Kosova.

S obzirom na epidemiološke uvjete filmove će predstavljati redatelji, glumci i producenti koji će sudjelovati i u Q&A sadržajima poslije svakog filma, ali koji su unaprijed snimljeni. Dio filmova prezentiraju istaknuti nizozemski i drugi filmski, kulturni i javni radnici, poput Willeke van Ammelrooy koja će govoriti o filmu Godina puna drame, Hane Schenk, direktorice Češkog centra u Nizozemskoj, koja  predstavlja Old Timerse ili Leile Prnjavorac, nizozemske ambasadorice slobode, koju je zapalo Nevidljivo dijete te brojni drugi prezenteri, od dirigentica Julije Scepanovic i Natalije Malhanove, filozofa Nenada Fišera do advokata Aleksandra Kontića, koji će s publikom podijeliti svoja razmišljanja o pojedinom filmu.


Kadar iz filma Ajvar

U kategoriji Novi talenti dodjeljuje se nagrada publike u iznosu od 1000 eura, a među mogućim dobitnicima su ruska crna komedija, poljski film o radioaktivnom gradu ili možda srpski film o životu u Istočnoj Bosni.

Među drugima se prikazuju filmovi Puni Mjesec redatelja Nermina Hamzagića, Bosna i Hercegovina, koji govori o korupciji i brojnim iskušenjima poštenja koji se postavljaju pred policijskog inspektora, nominiran za EUROPEAN DISCOVERY 2020 – Prix FIPRESCI by European Film Academy, hrvatsko-srpsko-francusko-BiH koprodukcija redatelja Jure Pavlovića Matrijarhat, dobitnik nagrade za najbolji regionalni film na filmskom festivalu u Puli, nagrade Breza za najboljeg debitanta i Zlatne arene za najbolju glumicu te za kameru, srpsko-crnogorska koprodukcija Ajvar Ane Marije Rosi, ljubavna priča srpskih migranata u Skandinaviju dok su u posjeti rodnomu gradu, dobitnik nagrade za najbolju glumicu na Montenegro Film Festivalu te za najboljega glumca i najbolju žensku sporednu ulogu na Filmskim susretima u Nišu, Otac redatelja Srđana Golubovića, snimljen u suradnji Srbije, Francuske, Njemačke,  Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine, posvećen obiteljskoj tragediji u kojoj otac traži pravdu, nagrađen na Berlinalu 2020, nominiran za nagradu Europski Oscar EFA, nagrađen za najboljega glumca na festivalima u Beogradu, Puli i Mostaru, Mare redateljice Andree Štaka, hrvatsko-švicarska koprodukcija koja se bavi sudbinom žene koja vođena krizom srednjih godina i seksualnim željama izađe iz svakodnevne rutine, dobitnik CICAE i Srca Sarajeva za najbolju glumicu na Sarajevo Film Festivalu, slovensko-talijanska koprodukcija Priče iz kestenove šume Gregora Božiča, melankolično sjećanje na nekadašnji život na slovensko-talijanskoj granici i slovenski kandidat za Oscara 2021., pa Koliko su daleko zvijezde mađarske redateljice Katalin Barsony, o romskom jazz glazbeniku Jozsefu Balazu i Vatreni pjevači ukrajinske redateljice Nadie Parfan, istovremeno humorističan ali i veoma ozbiljan dokumentarac o patriotizmu i gorkoj stvarnosti radničke klase u Ukrajini, dobitnik nagrada za najbolji dokumentarni film na Ukrainian Film Critics’ Awards i  Ukrainian Film Academy Awards.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

04.11.2020.