Tribina
Kako učiti o medijima
Odjel za školstvo Matice hrvatske organizirao je tribinu naslovljenu Kako učiti o medijima održanu u srijedu, 24. siječnja u velikoj dvorani na Strossmayerovom trgu 4 u Zagrebu. Sudionice tribine bile su Jelena Modrić, predsjednica Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić koju organizira i provodi Hrvatski filmski savez, a u proteklih je devetnaest godina okupila brojne učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola i ostale sudionike, koji su kroz dva stupnja seminarskog programa medijske kulture i brojne osnovne i specijalizirane radionice, stekli dragocjena iskustva i znanja iz oblasti medijske kulture i pismenosti koja zatim prenose svojim učenicima u školskim filmskim skupinama, klubovima i udrugama te jednaku praksu najavljuju i ove godine, kada se održava jubilarna, dvadeseta ŠMK, pa Lana Ciboci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, čiji je cilj poboljšanje medijske i komunikacijske kulture građana Republike Hrvatske kroz sustavnu edukaciju o medijima te poticanje razvoja osviještenih korisnika koji se s razumijevanjem i kritičkim odmakom koriste medijskim sadržajima koje sami odabiru, a postiže se edukativnim, istraživačkim i znanstvenim djelovanjem na svim društvenim područjima, kroz edukativne radionice, predavanja, prevencije rizičnih ponašanja djece i mladih putem medija i na druge načine, zatim Ana Dokler, glavna urednica portala medijskapismenost.hr koji je proizašao iz kampanje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a Birajmo što gledamo koja je kroz različite primjere prikazala mogući utjecaj medija na djecu i roditelje, a u međuvremenu su oko teme medijske pismenosti okupili i druge partnere koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj, među kojima su Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez i brojni drugi, čiji je cilj podrška prvenstveno roditeljima, skrbnicima i učiteljima u podizanju razine vlastite medijske pismenosti te medijskih vještina i znanja djece te Maja Flego, savjetnica u Uredu pravobraniteljice za djecu, koja se prvenstveno pozabavila pitanjima mogućih zlouporaba djece u medijima. Moderatorica tribine bila je Višnja Biti, novinarka i urednica na HRT-u, autorica popularnih emisija Zašto tako, koja se emitira više od trideset i pet godina odnosno Savjetovalište i mnogih drugih i vrsna poznavateljica medijske edukacije.
U raspravi su sudjelovali i drugi sudionici tribine, prvenstveno učitelji i profesori koji su iznosili svoja iskustva i razmišljanja o učenju o medijima te rješenjima koja se nude u višegodišnjoj najavi kurikularne reforme i drugih unapređenja školskog i obrazovnog sustava, a opći je dojam da za pravu reformu nema baš puno vremena!
Matica hrvatska utemeljena je 10. veljače 1842. godine (a nastala iz Ilirske čitaonice osnovane 4. kolovoza 1838.), pod imenom Matica ilirska, na prijedlog grofa Janka Draškovića koji je postao i njen prvi predsjednik. Čitaonica prestaje djelovati 1850., a Matica se počinje osamostaljivati. Poslije perioda intenzivne suradnje s Jugoslavenskom akademijom znanosti i umjetnosti Matica opet postaje samostalna, a 29. studenoga 1874. mijenja naziv u Matica hrvatska. Svrha joj je promicanje nacionalnog i kulturnog identiteta u područjima umjetničkog, znanstvenog i duhovnog stvaralaštva, gospodarstva i javnoga života te skrbi za društveni razvitak. Jedan je od najvećih i najvažnijih nakladnika knjiga i časopisa u Hrvatskoj. Odjel za školstvo jedan je od 22 koji djeluju u Matici hrvatskoj.
Matica danas ima 120 podružnica koje djeluju u Hrvatskoj (96), Bosni i Hercegovini (17), Madžarskoj (3) te po jedna u Austriji, Belgiji, Njemačkoj i Srbiji.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com
31.01.2018.