Od 60 sekundi hrvatskog filma do…
…druge Revije filma kratke forme
Dvanaesta revija 60 sekundi hrvatskog filma istovremeno je i druga Revija filma kratke forme, koja će se i ubuduće odvijati pod tim novim nazivom, a priređivač je uvijek isti – Autorski studio-fotografija-film-video, u suradnji sa Zagrebačkim foto-kino savezom i Hrvatskim filmskim savezom. Potporu dvanaestoj Reviji dali su Hrvatski audiovizualni centar te Gradski ured za obrazovanje, sport i kulturu, a održana je u petak, 25. studenoga u kino dvorani Za-te plus, na Trgu žrtava fašizma 14, u Zagrebu.
Jedanaesta revija 60 sekundi hrvatskog filma odnosno prva Revija filma kratke forme održana je 18. prosinca 2015. godine i donijela je bitne promjene u koncepciji i provedbi. Prvobitno zamišljena kao revija na kojoj se prikazuju isključivo jednominutni filmovi hrvatskih autora, svi prijavljeni i bez selekcije, ali sa stručnim žirijem koji na kraju bira najbolji rad, na početku svog drugog desetljeća postala je Revijom filma kratke forme, koja okuplja ne samo jednominutne nego i filmove duge do četiri minute, a odluka o najboljima prepuštena je publici. Da se krenulo pravim putem dokazuje i ovogodišnja Revija na kojoj je trećina filmova u kategoriji do 60 sekundi, a dvije trećine u kategoriji filmova do četiri minute. Proširio se krug potencijalnih sudionika, jer je mnogima 60 sekundi bilo ipak prekratko vrijeme za razvitak svoje filmske zamisli, no zadržana je i ta kategoriju koja je dijelu autora pravi izazov, a nekima ponekad i predugo vrijeme, jer su zabilježeni i kraći filmovi. Rekorder u kratkomu trajanju ove je godine bio Darko Horvatić s filmom Selfie mania od svega dvadeset i sedam sekundi, a filmovi Richard III. Augustina Koprića, Goodbye film Hello video Branka Ištvančića i Kredibilitet Nikše Kušelja jedini su dosegnuli gornji limit i trajali pune četiri minute. Ostali su se filmovi, po trajanju, smjestili između tih najkraćih i najdužih.
Kadar iz filma No comment
S prošlogodišnja 34 filma ovoga se puta stiglo do četrdeset naslova, a zanimljivo je da su se neki autori okušali i u jednominutnim i u dužim radovima, pa je tako Željko Radivoj imao u konkurenciji dva filma do 60 sekundi, a još dva u kategoriji filmova do četiri minute, pa zadržava status najzastupljenijeg i najproduktivnijeg autora, dok su se s po tri filma predstavili Miroslav Richter (svi do jedne minute) i Miroslav Ružić (u obje kategorije), inače prošlogodišnji pobjednik u kategoriji jednominutnog filma. Ova tri autora s ukupno deset filmova natjecali su se dakle s 25% ukupno odabranih naslova.
Četvrtina svih filmova, ukupno deset, stigla je od autora iz Foto kino video kluba Zaprešić, po trima je producent Artizana odnosno Custos produkcija, četiri je zahvaljujući Željku Radivoju imao Kinoklub Zagreb-sekcija fosila, a boje domaćina Autorskog studija-ffv zastupali su Dražen Pleško i Božidar Borojević.
Zanimljivo je da se među odabranim filmovima našao i film Dogovor Filmske družine Jazavci iz OŠ Pavla Belasa iz Brdovca.
Najviše je bilo samostalnih autora, čak šesnaest, a među njima četiri filma potpisuju autorice Petra Brnardić i Antonija Šarić, što posebno raduje.
U kategoriji jednominutnog filma najboljim je proglašen rad No coment autora Božidara Borojević, Autorski studio-fotografija-film-video, po scenariju Nikole Topolovca, koji uz Milana Bukovca potpisuje i kameru i montažu, a u kategoriji filmova do četiri minute pobjedu je odnio autor Nikša Kušelj, kojemu je montažu napravio Branko Ištvančić, Artizana, za film Kredibilitet.
Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com
28.11.2016.