SINOVI I KĆERI NORMANA MCLARENA - PROGRAM NAGRAĐIVANE KANADSKE ANIMACIJE NA KRATKOM UTORKU

Kino Tuškanac, 14. listopada 2014, 21 sat

Program Kratkog utorka u kinu Tuškanac 14. listopada ispunit će trinaest višestruko nagrađivanih kanadskih animiranih filmova novije produkcije, nastalih pod utjecajem legendarnog Normana McLarena, autora čija se stogodišnjica rođenja ove godine slavi diljem svijeta.


Norman McLaren

U povodu te obljetnice na ovogodišnjem Animafestu prikazan je izbor McLarenovih najuspješnijih filmova, kao što su Susjedi (dobitnik Oscara 1953.) i Blinkity Blank (pobjednik filmskog festivala u Cannesu 1955). Pionir više animacijskih tehnika (direktno crtanje na filmsku vrpcu, vizualna glazba, apstraktna animacija, pikselizacija...) i jedan od najznačajnijih filmskih umjetnika svih vremena, poznat je i po tome što je inspirirao generacije animatora i eksperimentalnih filmaša.


McLarenovi negativi

Program „Sinovi i kćeri N. McLarena“, koji je sastavio Marco de Blois, kurator Cinémathèquequébécoise iz Montreala, istražuje McLarenov utjecaj na moderne kanadske autore, kako u korištenju tehnika kojima se McLaren služio, tako i u inovativnim načinima pričanja priče koji vrlo često dotiču, pa i prelaze granicu eksperimentalnog.


Vrijeme igre

Program započinje filmom McLarenovi negativi Marie-Josée Saint-Pierre, prikazanim na više od 150 filmskih festivala, svojevrsnom mini-biografijom velikog autora koja je ujedno i studija njegova kretivnog procesa. U filmu John Cage – Halberstadt, Pierre Hébert pokušava - snimcima uživo, animacijom i digitalnim procesuiranjem - dočarati vremensku vrtoglavicu stvorenu izvođenjem djela Johna Cagea Organ²/ASLSP (As SLow aS Possible) u jednoj crkvi u Njemačkom Halberstadtu. Riječ se o sedamdesetminutnoj klavirskoj skladbi usporenoj do te mjere da bi njeno izvođenje trebalo trajati 640 godina. Program se nastavlja suludim filmom Cattle Call Matta Rankina i Mikea Maryniuka o procesu prodaje stoke na javnim aukcijama, koji je Werner Herzog u svom dokumentarcu How Much Wood Would a Woodchuck Chuck opisao kao „posljednju moguću poeziju, onu kapitalizma“. Prikazat ćemo i vizualno impresivni Mamori, rad stalnog projekcionista kultnog kanadskog post-rock benda Godspeed You! Black Emperor Karla Lemieuxa. Film je snimljen u amazonskoj prašumi uz pomoć slavnog španjolskog avangardnog glazbenika Francisca Lópeza, a 2010. osvojio glavnu nagradu na festivalu 25FPS.


Strips

Vidjet ćemo i rad majstora direktnog crtanja na filmsku vrpcu, kao i grebanja po njoj, Stevena Woloshena (Playtime), enigmatičnu elegiju Theodorea Usheva Slavuji u prosincu, rađenu tradicionalnom 2D tehnikom crtanja na papiru, za koju je glazbu komponirao Spencer Krug iz bendova Wolf Parade, Sunset Rubdown i Moonface, kao i erotski found footage eksperiment u cinemascopeu -  Strips Félixa-Dufour Laperrièrea.


LoopLoop

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i u suradnji sa Slovenskom kinotekom, a ulaz je besplatan. Filmovi se projiciraju s 35mm filmskih kopija i raznih digitalnih formata (prema priloženom rasporedu), na engleskom su jeziku ili bez dijaloga.


Nota c

Raspored programa (71 min):

McLarenovi negativi (McLaren's Negatives), Marie-Josée Saint-Pierre, 2006, 35mm, 10'10''
John Cage – Halberstadt, Pierre Hébert, 2013, video, 10’54’’
Cattle Call, Mike Maryniuk, Matthew Rankin, 2008, video, 3'30''
Vrijeme igre (Playtime), Steven Woloshen, 2009, 35mm, 2’44’’
Strips, Félix-Dufour Laperrière, 2009, 35mm, 5'32''
Mamori, Karl Lemieux, 2010, 35mm, 7'44''
Žuti duh (The Yellow Ghost), Guillaume Vallée, 2012, video, 3'
Tigre, Alexandre Roy, 2013, video, 2'56''
LoopLoop, Patrick Bergeron, 2008, video, 5’00’’
Postalolio, Marv Newland, 2009, 35mm, 5'02''
Nota c (cNote), Chris Hinton, 2004, 35mm, 6’55’’
Slavuji u prosincu (Rossignols en décembre), Theodore Ushev, 2011, DCP, 2'58''
Dani cvijeća (Jours en fleurs), Louise Bourque, 2003, 35mm, 4’30’’


Slavuji u prosincu

09.10.2014.