Predstavljen novi projekt Kinokluba Karlovac: Nastava medijske kulture u mikrokinu

"Nastava medijske kulture u Mikrokinu", novi je projekt Kinokluba Karlovac, udruge članice Hrvatskog filmskog saveza. Potaknuti činjenicom da 4. modul nastave hrvatskoga jezika obuhvaća medijsku kulturu (uz ostale module - jezik, književnost te jezično izražavanje), članovi Kinokluba pokrenuli su ciklus projekcija i predavanja kao spoj filmske umjetnosti i nastave hrvatskoga jezika u gimnazijskom Mikrokinu. Naime, filmovi koji će se prikazivati snimljeni su prema književnim djelima koja su na popisu lektirnih naslova.

Na jučerašnjem predstavljanju projekta, predsjednica Kinokluba Adrijana Dimić izjavila je da je po prvi puta ovakav ciklus organiziran u Karlovcu – i to za osnovne i srednje škole, po uzoru na edukativni program koji se već godinama provodi u kinu Tuškanac u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza. Također, projekt ima potporu Grada Karlovca te Hrvatskog audiovizualnog centra (u okviru financiranja godišnje redovne djelatnosti Kinokluba). Ksenija Sanković, voditeljica Kinokluba Karlovac, najavila je da će učenici osnovnih škola u travnju gledati hrvatske klasike Vuk samotnjak, Duh u močvari i Breza, a učenici srednjih škola Bez trećega i Ritam zločina. Naglasila je kako je posebnost projekta upravo u činjenici da učenici osim projekcije imaju priliku poslušati i predavanje o medijskoj kulturi te poveznici književnih djela s načinom na koji je film snimljen. Predavanja za osnovne škole držat će učiteljica razredne nastave Bogdanka Conjar, koja inače predaje u karlovačkoj Osnovnoj školi Grabrik, a predavanja za srednje škole držat će profesorica predmetne nastave Ivančica Šebalj, koja predaje u Osnovnoj školi Dubovac.

Conjar je naglasila kako medijsku kulturu uz film čine i strip, radio emisije, video igre, kazališne predstave, itd. te da je ona uistinu zapostavljena u današnjem obrazovnom sustavu. Objasnila je koliki je utjecaj odgoja na dijete od malih nogu te da je u današnje vrijeme izuzetno bitno metodički pristupiti djeci već u vrtićkoj dobi u njihovu razumijevanju različitih medija koji nas okružuju. Neminovno je koliko su različite generacije izložene tehnici i tehnologiji te u obrazovnom sustavu dolazi do razilaženja u mišljenjima i pristupu nastavi pojedinih profesora. Nažalost, u redovnom programu srednjih škola medijska kultura je poprilično zanemarena te ostaje na dobru volju profesora koliko će se angažirati po tom pitanju, dok je u nastavi viših razreda osnovnih škola nešto bolja situacija. Tako je Šebalj navela da će kroz ovaj projekt u predavanjima ponoviti osnovna filmska izražajna sredstva te joj je krajnji cilj otvoriti oči učenicima, kako bi i sami mogli postati kritičari filma.  Kroz analizu filma će s učenicima promatrati način na koji je redatelj prilagodio ekranizaciju književnog djela te će usporediti način rada s osnovnoškolcima i srednjoškolcima. Obje učiteljice naglasile su kako medijska kultura postoji čak i kao rubrika za ocjenjivanje u imeniku, no te rubrike su pretežno prazne. Raduju se predavanjima koje će održati te ih jako zanimaju reakcije i povratne informacije učenika.

Nakon predstavljanja, održana je i prva u nizu projekcija, projekcija filma Bez trećega, redateljice Snježane Tribuson, koju je pogledalo pedesetak učenika Ekonomsko-turističke škole Karlovac. Sudjelovanje u projektu potvrdili su i učenici i profesori OŠ Dragojle Jarnević, OŠ Grabrik i OŠ Banija te Tehničke škole Karlovac, Gimnazije Karlovac, Šumarske i drvodjeljske škole Karlovac i Prirodoslovne škole Karlovac. Plan je nastaviti ovaj projekt i na jesen, u prvom polugodištu iduće školske godine te zajedničkim snagama popularizirati medijsku kulturu u obrazovanju.

03.04.2013.