Novosti

14. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Nakon završene prve trećine ovogodišnje Škole medijske kulture moguće je sagledati i neke značajke koje ju bitno obilježavaju. Među njima je svakako spoznaja o znatnom pomlađivanju strukture polaznika, koja itekako raduje. Širenjem kruga polaznika Škole šire se i njene ideje i dosezi, a medijska kultura sve više prodire u osnovne i srednje škole. Dakako, uza sve više novih polaznika, u Školi su i oni koji su ovdje već šest ili sedam puta, na raznim sadržajima, u seminarima i radionicama, kao i nešto veterana koji su polaznici Škole više od deset, a neki i svih četrnaest godina. Ovakav sastav omogućava i uzajamnu razmjenu mišljenja i iskustava te uspostavu brojnih prijateljstava i buduće suradnje.

Istodobno je vidan i proces osvježivanja kruga predavača i voditelja, pa se svake godine pojavljuju i neka nova imena, a vrijedi napomenuti da su među njima i nekadašnji polaznici Škole medijske kulture! Na taj se način rad Škole osuvremenjuje i još više primiče potrebama polaznika, novim spoznajama i tehnologijama, pa čak i detaljima poput stručne i svakodnevne terminologije, koja se brzo mijenja.


Photo by Krunoslav Heidler

Svake se godine na Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić pokrene i neka nova radionica, a ove je godine to radionica za digitalizaciju i digitalnu restauraciju koju vode Carmen Lhotka i Tomislav Vujnović. Na predavanju koje je bilo obavezno za polaznike radionice te polaznike Prvoga stupnja, a fakultativno za sve ostale, Carmen Lhotka, pročelnica Hrvatske kinoteke i diplomirana filmska montažerka, govorila je o zaštiti audiovizualnoga gradiva, vrlo iscrpno objasnivši povijesni razvitak spoznaje o važnosti i potrebi čuvanja audiovizualnoga materijala, stare i nove tehnologije i suvremena rješenja te ono što se u nas može načiniti na tom području.

Svaka nova Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić priprema se praktično od završetka prethodne, a koncepcija, sadržaji, kao i niz praktičnih rješenja za uspješnu provedbu rezultat su rada Savjeta kojem su na čelu predsjednik Nikica Gilić i voditeljica Vera Robić-Škarica te tajnica Škole Kristina Dorić, uz članove Savjeta Brunu Kragića, Carmen Lhotku, Vesnu Lendić-Kasalo, Miru Kermek-Sredanović, Slavicu Kovač, Edu Lukmana, Krešimira Mikića, Irenu Paulus, Dubravku Težak i Hrvoja Turkovića.

Trećeg su dana polaznici Prvoga stupnja slušali razmišljanja profesora Krešimira Mikića o audiovizualnim medijima (filmu, televiziji, radiju, videu te novom komunikacijskom okružju) odnosno mr. sc. Marka Rojnića o teoriji filma, a polaznici Drugoga stupnja zanimljivu i posve novu temu dr. sc. Brune Kragića o slikarstvu u igranom filmu. Na večernjoj projekciji prikazan je klasik Žudnja za životom redatelja Vincente Minnellija, o nizozemskom postimpresionističkom slikaru Vincentu van Goghu koji se ubio (ili, kako se odnedavno tvrdi, slučajno je i nehotice ubijen) 1890. godine, snimljen davne 1956., kojega su gledatelji, kako se pokazalo na jutarnjoj analizi idućeg dana koju je vodio dr. Kragić, doživjeli na dva oprečna načina, kao staromodan holivudski biografski film o jednom bolesnom umjetniku, ali i kao vrlo zanimljivu filmsku strukturu bogatu bitnim elementima filma, od dramaturgije i koloristike do vrijednih glumačkih ostvarenja. Uživljenost i aktivan pristup polaznika Škole u analizu filmova jedna je od onih kvaliteta koja uvijek obraduje dobronamjerna promatrača.

Duško Popović

22.08.2012.