SVIJET TRAŽI GALETU!

Ni deset godina nakon njegove smrti, ne prestaje zanimanje za filmsko djelo jedinstvenog hrvatskog filmaša i multimedijskog umjetnika ‒ Ivana Ladislava Galetu (1947-2014). Štoviše, čini se da u prvom desetljeću fizičke odsutnosti angažiranog medijskog vizionara, filmskog maga i omiljenog umjetničkog pedagoga, interes raznih inistitucija i manifestacija diljem svijeta za prikazivanje njegovih filmskih majstorija nikada nije bio veći. Galetin rad pritom se predstavlja u okviru različitih programskih koncepcija, a njegovu najtraženijem naslovu ove sezone – Water Pulu 1869 • 1896 iz 1988. ‒ unisono potvrđuje davno stečeni status eksperimentalnog remek-djela.    

Serija novijih inozemnih prezentacija Galetina rada započela je ljetos na finskom Oulu Music Video Festivalu (22-25. kolovoza), gdje je Water Pulu 1869 • 1896 ‒ film u kojem je, slikovnim i auditivnim manipulacijama te fuziji istočnih i zapadnih duhovnih i umjetničkih tradicija, podvrgnuo snimku obične vaterpolo utakmice ‒ prikazan u programu „Neobični sportovi“. Započeti niz nastavlja retrospektiva Galetinih filmova na K3 festivalu u Klagenfurtu, naslovljena „Deep End Art“, gdje će 13. rujna na otvorenom prostoru biti prikazano još pet njegovih antologijskih naslova: Two Times In One Space (1976-1984),  Sfaíra 1985-1895 (1971-1984), Wal(l)zen (1977/1989), PíRâMídas (1972-1984), Deep End Art No. 1 (2013). Istoga dana Water Pulu treba vidjeti publika Njemačkog filmskog muzeja u Frankfurtu na Majni, u okviru serijala kratkih filmova „Zdravo, zbogom“, i to u „visokom društvu“ svjetskih avangardista kao što suRenate Sami, Germaine Dulac, Joseph Cornell, Bruce Baillie, Kenneth Anger i Hille Köhne.

Water Pulu će potom (25. rujna), željom jednog od selektora programa „Žiri predstavlja“, biti prikazan i u zagrebačkoj Kinoteci, u okviru popratnog programa 20. 25fps festivala. U međuvremenu će još jednom preletjeti Atlantik ‒ ovaj put u pratnji Galetina ranog videa TV Ping Pong (1976-1978) i Nogometa (2011), rada njegove poetske potomkinjeAne Hušman ‒ kako bi 21. rujna bio prikazan u Carnegie Museum of Art u Pittsburghu u sklopu programa „Aesthetic Athletics“, koji okuplja 14 kratkih radova nastalih u rasponu od sto godina „kako bi se istražilo nasljeđe formalističkih intervencija u medijskim prikazima sporta“. Projekcija (verzije) tog programa dogovorena je i s Walker Film Centrom u američkom Minneapolisu za 18. listopada, gdje će biti prikazan u okviru programskog niza „Igra nije stvar“.

Svi programi realizirani su u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom koji arhivira, čuva i obnavlja filmske i video radove Ivana Ladislava Galete.