Kućica Danijel Popović
Ovaj ponedjeljak u rubrici Revijalni ponedjeljak predstavljamo film Kućica u režiji Jakova Nole i u produkciji Danijela Popovića, a koji je na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva 2020. godine dobio treću nagradu.
Kućica je toplo i sigurno mjesto u kojemu Josip, netom rastavljeni muškarac srednjih godina, provodi predugo ljetovanje sa svojom majkom, daleko od grada i problema. Kućica je njegovoj majci dom, a njihovom nećaku i unuku kućica je vikendica na kojoj želi zaraditi.
Razgovarali smo s producentom filma Danijelom Popovićem, koji radi kao producent na projektima produkcijske tvrtke Mohikanac iz Zagreba, a od 2019. godine administrativno i operativno vodi projekt video na zahtjev platforme SVEVID, prve platforme koja u svom katalogu promovira isključivo naslove iz uže regije.
Danijel surađuje i s nekoliko mladih hrvatskih redatelja i scenarista koji se ističu svojom predanošću prema radu na filmu, talentom, vještinom i upornošću, a među njima je i Jakov Nola, režiser nagrađene Kućice.
Pročitajte koliko filmova sprema Danijel, odakle mu ideje i hoće li se pridružiti ovogodišnjoj Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva! Čitajte rubriku Revijalni ponedjeljak te budite ukorak s nama u praćenju putovanja filmova nagrađenih na prošlogodišnjim revijalnim i festivalskim izdanjima!
1. Kako je počela Vaša ljubav prema filmu?
Film se može voljeti na više načina: možemo ga voljeti gledati i uživjeti se u priču koju pred nas kao gledatelja stavlja; možemo voljeti analizirati film jer je kao medij izrazito slojevit, a takav pristup omogućuje dubinsko upoznavanje s likovima, autorima, tehničkim specifičnostima, a u cjelini i svojevrsni odgovor ili odjek socijalno-povijesnog konteksta unutar kojeg pojedini film nastaje; za proizvodnju filma potrebna je posebna vrsta ljubavi, ona koja graniči s mazohizmom, ali na dobar način. Moja ljubav prema filmu iz pozicije gledatelja počela je u ranoj dječačkoj dobi s prvim odlascima u kino. Zatim sam počeo analizirati filmove koje gledam i promišljati kako bi bilo sudjelovati u tom, evidentno, kompleksnom procesu proizvodnje. Studij produkcije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu omogućio mi je da taj proces i iskusim, a od tada je moja ljubav prema filmu snažna i, donekle, plodonosna.
2. Kako Vam je bilo sudjelovati na prošlogodišnjoj online Reviji te kako uspijevate organizirati snimanja za vrijeme pandemije?
Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva uvijek se veselim i rado joj se vraćam s novim filmovima. Poštujem projekte s tradicijom, a vjerujem da isto misli i Revijina publika. Presjek prikazanih AV djela svake je godine izrazito relevantan za domaću produkciju i svakako je važno da se Revija othrva poteškoćama koje je pred sve nas stavila ova pandemija.
Realizacija projekata postala je neizvjesnija u doba korone, mnogo je vanjskih čimbenika zbog kojih se događaju odgode i promjene u planiranju, i realizacija je znatno poskupjela zbog obveze provođenja nužnih mjera kako bi svi sudionici u svakom trenutku realizacije bili maksimalno zaštićeni. Naravno, to dodatno napreže već napregnute financijske okvire s kojima raspolažemo pri proizvodnji AV djela, ali potrebno je pohvaliti razumijevanje Hrvatskog audiovizualnog centra i njihovo nastojanje za pronalazak dodatnih sredstava i mjera podrške projektima u realizaciji u ovim izazovnim vremenima. Unatoč otežanim uvjetima pripreme, organizacije, snimanja, pa i postprodukcije, projekti se realiziraju i pripremaju za distribuciju. Prošle i ove godine upravo se festivalska distribucija pokazala dovoljno fleksibilnom, a zato i ključnom, kako bi filmovi ipak našli svoj put do gledatelja onda kada nam je uživanje u kinodvoranama bilo onemogućeno.
3. Kako birate ideje za film?
Izrazito poštujem svaku struku i vjerujem da bismo se trebali držati onoga što najbolje znamo, razumijemo i radimo. Kao producent radim na projektima produkcijske tvrtke Mohikanac iz Zagreba, a od 2019. godine administrativno i operativno vodim projekt video na zahtjev platforme SVEVID, prve platforme koja u svom katalogu promovira isključivo naslove iz uže regije. Surađujem s nekoliko mladih hrvatskih redatelja i scenarista koji se ističu svojom predanošću prema radu na filmu, talentom, vještinom i upornošću. Uvijek tu rado ističem Mladena Stanića (Sitnica, Bila soba, Glava u balunu) iz Splita i Jakova Nolu (Kućica) iz Zagreba jer sam s njima realizirao najuspješnije kratkometražne uratke. Stoga nije neočekivano da ću ove godine biti producent po jednog kratkog filma svakog od njih.
Da sumiram, do ideja za film u pravilu dolazim u suradnji s kolegama scenaristima/redateljima, a na temelju vlastite procjene kvalitete predloška ili scenarija.
4. Kako napreduju Vaši ovogodišnji filmovi? Hoćete li i ove godine prijaviti svoj film na Reviju hrvatskog filmskog stvaralaštva?
Trenutno pripremam tri projekta. Kratkometražni igrani film Arka redatelja Mladena Stanića, čije snimanje je trebalo biti realizirano početkom travnja, ali je uslijed komplikacija s pandemijom privremeno odgođeno. Zatim diplomski kratkometražni film Jakova Nole u pripremi, a final planiramo za rujan ove godine, te dugometražni dokumentarni film o jednom od naših najzapaženijih likovnih umjetnika, također u pripremi.
Reviji se rado vraćam i veselim se otvaranju poziva za prijavu filmova na ovogodišnje izdanje.
|