KajganaU srijedu su održane i prve projekcije filmova iz službene konkurencije. Od ukupno prijavljenih 1013 ostvarenja, 161 je pristiglo na Filmsku reviju mladeži, a 852 na Four River Film Festival, od kojih je čak 650 (ili skoro dvije trećine ukupno prijavljenih) došlo s All American High School Film Festivala, USA, a selekcijska komisija u sastavu Ana Đordić, prof., dr. sc. Boško Picula i filmski kritičar Stipe Radić odabrala je 37 radova za natjecanje na 22. Reviji odnosno 34 za 10. Four River Film Festival. Na prve dvije projekcije prikazana su dvadeset i dva filma, gotovo trećina od ukupnog broja u službenoj konkurenciji od 71 ostvarenja. Publika je vidjela igrane Dude, Where's My Bike? Kinokluba Karlovac, Slobodno zapalim? samostalnog autora Matije Benića iz Sračinca, A Diner Party i Ellie s All American High School Film Festivala, USA, Kože samostalne autorice Sare Grgurić iz Čavla i Pratiš li ti mene? Učeničkog doma Paola Di Rosa, Dubrovnik, iz kategorije slobodnog stila Figs i Changing Cars s All American High School Film Festivala, USA, The True Impact s International Youth Media Summita, Švedska/USA, Fobikon Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok, Caffe bar Vespa Kinokluba Zagreb, Tragovi Kinokluba Sisak i Rušimo predrasude-žene u muškim zanimanjima Media Talenti, Zagreb, odnosno animirane Odljev mozgova i Balada iz predgrađa Foto kino video kluba Zaprešić, Delichon Urbicum samostalne autorice Urszule Taraszke, Poljska, The painter Camere Zizanio, Grčka i My Bird Arm s All American High School Film Festivala, USA, kao i dokumentarne Vi i oni Učeničkog doma Ugostiteljsko-turističke škole Osijek, Nothing Like Home samostalnog autora Hassana Jardalija, Libanon, Lares Penatesque Filmske grupe Klasične gimnazije Zagreb (koji je dobio zaista najveći aplauz pa će, sudeći bar po tome, vjerojatno biti u najužem krugu kandidata za Nagradu publike) i Another Kind of Girl Khaidiya, Jordan. Filmovi se prikazuju na šest revijsko-festivalskih projekcija, a pri tome su izmiješani odnosno na istoj su projekciji radovi s Revije i s Festivala te iz sve četiri kategorije, igranog, dokumentarnog, animiranog i filma slobodnog stila. Jelo od izmiješanih jaja mora se peći na laganoj temperaturi, a posebno je važno prepoznati kada ga treba maknuti s izvora topline, pa odmah istresti iz tavice na tanjur. Najbolje je kajganu prestati peći kad jaja još uvijek izgledaju mokro, ali ne cure. Jaja trebaju biti svježa, a da bi bila kremasta kajganu je potrebno često miješati, kako bi se razbio bjelanjak i dobro pomiješao sa žumanjcima, da bi bila mekša i u manjim komadima. Kaže se kako nije preporučljivo dodavati mlijeko, vrhnje ili vodu, jer to čini jaja mokrim i prekuhanim. Za vrhunsku kajganu jaja se ne smiju prestati miješati sve dok ne budu posve homogena, a najbolje ih je začiniti netom prije nego su gotova. Relativno rano ujutro, u blizini studentskog doma, filmska scena. Desetak je, uglavnom sivih metallic automobila bijesnih marki, parkirano pred omiljenim kafićem. Razumljivo, na mjestima na kojima je tako nešto zabranjeno. Odjednom iz jutarnje magle (dobro, nije je bilo, ali bi u filmu bila neizbježna) izranja pauk. Gotovo istodobno, kaskaderskom brzinom i vještinom, vozači onih metalnih ljubimaca iskaču iz kafića i sjedaju u svoja vozila, neki s pomalo ustrašenim, a drugi s lažno (?) superiornim izrazom. I svi odjure u isto vrijeme. Ostaje samo jedan bijeli BMW registracije XXXXXX. Njega se sve to, očito, ne tiče. A navečer svi jedemo vojnički, pikantan i ukusan grah, a ne kajganu. I, sve je dobro! Duško Popović |