Velika kazališta na velikom platnu
Stage Russia HD:
Nedjelja, 19. ožujka 2017.
19:00 Antun Čehov: Višnjik (MHT, Rusija, 2016.); r: Adolf Shapiro
digitalno, hrvatski titl, 180 min
Uloge: Renata Litvinova (Ranevskaja Ljubov Andrejevna), Jana Gladkova (Anja), Jana Sekste (Varja), Sergej Drajden (Gajev Leonid Andrejevič), Andrej Smoljakov (Lopakin Jermolaj Aleksijevič), Nikolaj Čindjakin (Firs)
Višnjik
O predstavi:
Višnjik je prvi put postavljen na kazališne daske 1904. godine u Moskovskom umjetničkom kazalištu pod redateljskom palicom Konstantina Stanislavskog, a u glavnoj je ulozi bila legendarna ruska glumica Renata Litvinova. Klasična Čehovljeva priča o uzaludnosti, važnija je, možda, danas nego ikada prije. Redatelj ove predstave Adolf Shapiro, postavlja pitanje: što bi bilo s junacima ove drame godinama nakon što je njihov višnjik posječen? Odgovor, koji leži u materijalnome svijetu, kojeg je osmislio scenograf David Borovsky, je naravno – na sceni. Stoljeće kasnije, predstava zatvara puni krug skupine nemirnih lutalica iz Višnjika i napokon ih dovodi kući.
Iz tiska:
“…privlačno i divno” (New York Times)
“…zapanjujuće” (The Guardian)
“… jedna od najljepše provedenih večeri u mome životu” (The Telegraph)
Nedjelja, 30, travnja 2017.
19:00 Evgenij Onjegin (Vahtangov teatar, Rusija, prvi put postavljena 2013.); r/dramaturg: Rimas Tuminas
digitalno, hrvatski titl, 210 min
Uloge: Sergej Makoveckij (Onjegin), Oleg Makarov (Vladimir Lenski); Eugenja Krežde (Tatjana Larina); Natalija Vinokurova (Olga Larina)
Evgenij Onjegin
O predstavi:
Legendarno rusko kazalište Vahtangov pripremilo je modernu interpretaciju Puškinovog najpoznatijeg, ali i jednog od najznačajnijih djela ruske literature uopće. Uz vječne teme poput osude, ljubavi, razočaranja, cinizma, suosjećanja i praštanja, Evgenij Onjegin je jednako važno i snažno djelo i danas kao što je bilo i tijekom protekla dva stoljeća.
Svjetski priznati litvanski redatelj Rimas Tuminas, koji je nedavno osvojio najvažniju kazališnu nagradu u Rusiji, Kristalni Turandot, iznosi na scenu samu bit ruske duše. Glumačka ekipa broji 45 glumaca, uključujući ruske zvijezde kao što su Sergej Makoveckij, Vladimir Vdovičenkov, Ljudmila Maksakova, Julia Borisova, a scenografija je uistinu impresivna. Autor originalne glazbe Faustas Latenas u svoju je glazbu uklopio i ruske i francuske narodne pjesme, te skladbe ruskih kompozitora Čajkovskog i Šostakoviča. Predstava je pravi primjer vrhunskog kazališta.
Iz tiska:
"Zapanjujuća, mudra i humorna adaptacija Puškinova sjajna romana u stihu koja oduzima dah i daje nam uvid u ono što se krije iza scene i između stihova.“ - The Moscow Times, John Freedman
“Svatko tko je gledao predstavu kazališta Vahtangov … zna da je riječ o prvorazrednoj trupi.” – The Guardian, London
National Theatre Live:
Nedjelja, 21. svibnja 2017.
19:00 Amadeus (Olivier Theatre, London, 2016.); r: Michael Longhurst
digitalno, hrvatski titl, 180 min
Amadeus
O predstavi:
Punih trideset sedam godina nakon premijere, legendarno dramsko djelo Petera Schafera vraća se na pozornicu londonske nacionalne kuće. Lucian Msamati (Luther, Igra prijestolja…) tumači Salieria, a režiju potpisuje Michael Longhurst, dok predstavu uživo prati Southbank Sinfonia.
Wolfgang Amadeus Mozart, mladi glazbeni genije, stiže u glazbenu prijestolnicu svijeta, u Beč, uvjeren je da će postići nezapamćeni uspjeh. Prestrašen mladim genijem, dvorski skladatelj Antonio Salieri dvoji da li mu pomoći ili ga uništiti. Zaslijepljen ljubomorom, Salieri započinje rat protiv Mozarta, glazbe… u konačnici i protiv Boga.
Iz tiska:
„Bez obzira na poneku manu, Amadeus je zapanjujuća kazališna predstava s dva snažna centralna lika. Nakon Paula Scofielda, Iana McKellena, Davida Sucheta i Ruperta Everetta, i Msamati je odličan kao Salieri. Jasno daje do znanja da je Salierijev napad na Mozarta nastavak vječnog rata s Bogom za kojeg je uvjeren da ga je izdao. Msamati je prije svega uspješno dočarao kontrast između Salieria javne osobe i onoga u privatnosti vlastitog doma. Za one koji ga okružuju on je jedan od najsmirenijih skladatelja, no kada ostane sam, tjeskoban je i kažnjava sama sebe prvenstveno zbog toga što je baš on jedina osoba u Beču sposobna cijeniti genijalnog mladog Mozarta.
Adam Gillen u ulozi Mozarta sjajno koristi cerekanje, kokodakanje i njištanje te mladalački bezobrazluk da bi pokazao sigurnost u vlastiti neprijeporni talent, istovremeno otkrivajući gledaocu kako ta božanstvena glazba zapravo dolazi iz uma i duše jednog pomalo glupava adolescenta.“ (Michael Billington, The Guardian)
Distribucija: Pannonia entertainmet, Mađarska i Cikanek Management, Češka
Ulaznice 50 kuna, za članove Filmskih programa 25 kuna.
Blagajna: 4834 039
|