Pet srijeda s TarkovskimCiklus filmova jednog od najznačajnijih svjetskih redatelja Andreja Tarkovskog počinje u večeras, 1. veljače u 19 sati. Na tuškanačkom platnu publika će vidjeti pet redateljevih dugometražnih naslova. Filmovi će se prikazivati srijedom s početkom u 19 sati.
Već u prvom, debitantskom dugometražnom filmu Ivanovo djetinjstvo, vidljive su značajke redateljskoga stila Andreja Tarkovskog - poigravanje simbolima i snovima kroz priču o dvanaestogodišnjaku na njemačkom frontu za Drugog svjetskog rata. Film mu odmah donosi svjetsku slavu, Zlatnog lava u Veneciji, a postiže i veliki komercijalni uspjeh u Sovjetskom savezu.
Problemi sa cenzorima i rigoroznim vlastima u tadašnjem SSSR-u, počinju već s drugim filmom, Andrej Rubljov, zbog otvorene vjerske tematike, pa je film umjesto 1966. godine, kada je snimljen, na velika platna pušten tri godine kasnije. Ali film je postigao veliki uspjeh, opisivan je kao najsnažniji povijesni film ikad snimljen, a među prestižnim nagradama je i ona međunarodne kritike u Cannesu 1969. Poslije toga filma Tarkovski u svijetu uživa ugled najznačajnijeg ruskog redatelja nakon Eisensteina.
Slijedi adaptacija sf romana Solaris Stanislava Lema, za koji će kasnije redatelj izjaviti da mu je najdraži snimljeni film. Film mu je donio nagradu međunarodne kritike te nagradu žirija u Cannesu 1972.
Film s najviše autobiografskih elemenata je Ogledalo (1974.), gdje je koristio fragmente sjećanja na djetinjstvo, a kojim je posvetu odao ocu, koristeći njegovu naraciju i stihove, te majci davši joj manju ulogu u filmu. Znanstvenofantastičnoj tematici vraća se 1979. godine filmom Stalker, koji mu donosi nagradu Ekumenskog žirija u Cannesu.
Bergman o Tarkovskom: 'Tarkovski je veliki majstor filma; tvorac novog organskog filmskog jezika u kome se život predstavlja kao ogledalo, kao san.' Svi su filmovi prevedeni. |