Filmski klub kina Tuškanac za članoveProjekcije antologijskih ostvarenja filmske umjetnosti u maloj dvorani kina utorkom u 18 satiUtorak, 31. svibnja
O filmu: David protiv Golijata - ali taj je David jednom bio golijat i takav će otputovati u povijest. Socijalist, španski borac i proleter Joža Crnković, zvan drug Oblak, nikad nije izdao revoluciju, a u zadnjim danima života povest će svoju posljednju bitku, da bi bio primjer šutljivoj većini koja ne diže glas protiv divljanja socijalističke inačice neoliberalnog kapitalizma. Što da učini proleter s Kanala, u uličici nalik naselku iz Smogovaca koja životari, kao valjda posljednji primjer purgerske komunalne susjedske zajednice pune oriđinala, u sjeni novoizgrađenih tehnomenadžerskih nebodera ("towera"), kad njegovu prizemnicu, predratno stjecište crvenog radništva i stjecište sindikalizma i proleterske revolucije, odluče ukloniti radi Progresa, a zapravo zbog sprege interesa menadžerske tehnokracije kasnog socijalizma i zagrebačkog nogometnog podzemlja? I to upravo on, koji je živio da bi rušio Staro, a zatim se znao skloniti s puta da bi se na tome mjestu gradilo Novo, nastavivši živjeti među uspomenama, u kući koju je pretvorio u intimni muzej revolucije. I što s činjenicom da se to "staro", sa susjedima, klasnom solidarnošću, prijateljima, drugovima, čini naprednije nego to "novo" čemu je na putu?
Posljednji podvig diverzanta Oblaka scenarista i redatelja Vatroslava Mimice skoro je pa zaboravljen film - jer teško je živjeti u sjeni toliko poznatih modernističkih klasika Vatroslava Mimice kakvi su Prometej s otoka Viševice, Ponedjeljak ili utorak, Kaja, ubit ću te!, Događaj i Seljačka buna. No ovaj film je Mimičino konačno remek-djelo, nostalgična oda jednom boljem vremenu, vječnim idealima, Zagrebu, borbi koja se mora nastaviti dalje i revoluciji koja traje. Oda istinskom komunizmu, oda revolucionaru koji to ostaje i kad revolucija pojede svoju djecu, i prije svega priča o crvenom Zagrebu Trnja, Trešnjevke i Kanala. Možda najljepši film o revoluciji nastao u Hrvatskoj, vjerojatno najzagrebačkiji film domaće kinematografije te, naposljetku, konačan doprinos Vatroslava Mimice filmskom modernitetu - film koji sažima iskustvo televizije i kamere iz ruke, praćen maestralnom španjolskom gitarom Marijana Makara i s Pavlom Vuisićem u ulozi života. (Tomislav Šakić)
Uvodničar i moderator Tomislav Šakić. |