Filmovi koje se sluša – glazba Alfi KabiljoOsamdeset godina najsvestranijega hrvatskoga skladatelja Alfi Kabilja u kinu Tuškanac obilježava se izborom filmova iz nacionalne, ali i svjetske kinematografije za koje je Kabiljo skladao glazbu. Ciklus otvara kontroverzni film Lordana Zafranovića Pad Italije, prvi dugometražni igrani film za koji glazbu potpisuje Alfi Kabiljo. A uvod u projekciju bit će kratki koncert na pijaninu na kojem će slavljenik odsvirati izbor tema iz raznih filmova.
Od 1971. kada je napisao prvu filmsku glazbu i to za kratkometražni Zafranovićev film Ave Marija, Kabiljo piše još pedesetak glazbi za igrane, dokumentarne i namjenske filmove, te stotinjak glazbi za televiziju. Gotovo svi su naslovi reprezentativni, a često nose i kultni status.
Iz bogata skladateljeva opusa za ovaj je ciklus odabrano deset naslova žanrovski vrlo raznolikih filmova: od partizanskog (Pad Italije), preko društveno angažiranih (Deps, finsko-hrvatske koprodukcije Domoljub, hrvatskih filmova Kužiš stari moj, Gospođica te Lea i Darija), do povijesnih filmova (Mimičini Seljačka buna i Banović Strahinja za glazbu kojega je Kabiljo nagrađen Zlatnom arenom) te filmova koji obnavljaju neke stare žanrove, kao što je kaubojski dvojac u Prvom svjetskom ratu u američkom filmu Nebeski banditi (glazba je bila u nominaciji Bafte i Oscara, a otisnuta u produkciji najpoznatije filmske diskografske kuće Varese/Sarabande) ili glazba iz tridesetih u Lei i Dariji, nagrađivanu filmu Branka Ivande. Subotnja matineja donosi film za djecu Ne daj se, Floki, s Kabiljevom glazbom. Priča je to o psu lutalici koja je svojevremeno osvajala srca mnogobrojne publike, a bila je prepoznatljiva po uvodnoj pjesmi istoga naslova u izvedbi Jimmyja Stanića.
„Žanrovska raznolikost tražila je od autora stilsku prilagodbu – i to ne samo filmskim žanrovima nego i općoj atmosferi, glumi, kostimografiji i scenografiji, mjestu snimanja, a naročito idejama redatelja i producenta. No, kao pravi filmski „kameleon“ (što je epitet kojima su se dičili skladatelji Zlatnog doba Hollywooda) bez problema je skladao „partizansku“ glazbu (Pad Italije), „strašnu“ glazbu (Seljačka buna, Pad Italije), jazz (Deps), „western“-glazbu (Sky Bandits), pjesme svih mogućih stilova (Lea i Darija, Kužiš stari moj, Deps, A Patriotic Man, Ne daj se, Floki), pa čak i charlstone i foxtrote po uzoru na plesnu glazbu tridesetih godina prošlog stoljeća (Lea i Darija).
Svaka filmska glazba potpisana Kabiljevim imenom pretvara film za koji je pisana u glazbeni film. Žanrovi i filmske priče o tome možda ne govore, ali prikladnost, inventivnost i promišljenost prizorne i neprizorne glazbe i te kako navode na osluškivanje. Filmovi za koje je skladao Alfi Kabiljo nisu samo filmovi koje se gleda, nego su filmovi koje se sluša. I to pozorno.“- zapisala je u programskoj knjižici kina Tuškanac Irena Paulus. Ponedjeljak, 25. travnja Utorak, 26. travnja Srijeda, 27. travnja Četvrtak, 28. travnja Petak, 29. travnja Subota, 30. travnja Ponedjeljak, 2. svibnja Utorak, 3. svibnja Srijeda, 4. svibnja Strani su filmovi prevedeni. |