Ciklus Pabla TraperaOvogodišnji ciklus novog argentinskog filma čini pet naslova Pabla Trapera i predstavlja svojevrsni presjek karijere ovog svjetski značajnog redatelja. Trapero je ovogodišnji dobitnik Srebrnog lava za najbolju režiju filma El Clan, na istinitim događajima temeljene krimi-drame koju časopis Variety titulira ne samo "najiščekivanijim filmom u Argentini ove godine", nego i "šokantnim" ostvarenjem.
Tuškanački program otvara humorna drama Obitelj na kotačima (Familia rodante), zabavan film ceste koji nudi galeriju minimalistički, ali majstorski oslikanih karaktera, 12 članova brojne argentinske obitelji, koji predvođeni osamdesetčetvorogodišnjom majkom i bakom Emilijom (a tumači ju Traperova stvarna baka Graciana Chironi) u vrlo skučenoj kamp-kućici kreću na dugo putovanje, a sve popraćeno latino ritmovima.
U redateljevom opusu posebno mjesto zauzima dugometražni prvijenac Svijet dizalica (Mundo grúa) iz 1999. u kome nevjerojatno realistično, gotovo dokumentaristički donosi priču o radniku dizaličaru na gradilištu, a izvrsna crno-bijela sepija-fotografija Cobija Migliorea pojačava dojam o redateljevu promišljenom i zrelom posvajanju neorealističkih utjecaja. Iste godine kad je produciran film je bio pozvan na festival u Veneciju gdje je osvojio dvije nagrade, te još njih 17 na raznim svjetskim festivalima.
Slijedi nagrađivana romantična triler-drama Carancho u kojoj briljira markantni Ricardo Darín hrvatskoj publici poznat iz Oscarom nagrađene politizirane romantične triler-drame Tajna u njihovim očima i impresivnih recentnih Divljih priča.
Tu je i intrigantna krimi-drama Murjak (El bonaerense) u kojoj Trapero oslanjajući se na neorealizam i verizam stvara priču o preživljavanju i afirmaciji u korumpiranom i kriminalom gotovo impregniranom svijetu u kojem se moć i sila zloupotrebljavaju na svakom koraku.
U naturalističkoj socijalnoj drami Bijeli slon (Elefante blanco) glumački su opet spojeni Ricardo Darín i Martina Gusman iz Carancha, a film čiji naslov označava zdanje nekad zamišljeno kao najveća bolnica u Južnoj Americi, koje je zbog lošeg gospodarskog stanja postalo najveći skvot i srce slumova u Buenos Airesu, još je jedan beskompromisan, snažan, intrigantan, dokumentaristički sugestivan i naturalistički dojmljiv pogled na tamno i mračno naličje suvremenog argentinskog društva.
Ponedjeljak, 5. listopada Utorak, 6. listopada Srijeda, 7. listopada Četvrtak, 8. listopada Petak, 9. listopada Subota, 10. listopada Svi filmovi imaju engleski i hrvatski titl. Ulaznica 10 kuna, članovima ulaz slobodan. |