Iz tiska je izašao novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa!U ljetno-jesenjem dvobroju donosimo tematski blok o raznolikim licima klasične filmske avangarde: temeljit pregled života, karijere i dalekosežnog utjecaja prvaka nadrealizma Luisa Buñuela donosi Midhat Ajanović (profesor filmologije u Švedskoj), Mirela Ramljak Purgar (doktorand iz područja filmologije) tumači ekspresionističku poetiku Metropolisa Fritza Langa s posebnim osvrtom na arhitekturu, svjetlo i klasične tekstove Hermanna Bahra, Siegfrieda Kracauera i Rudolfa Kurtza, a Jasmina Vojvodić, profesorica rusistike iz Zagreba, bavi se dvama filmovima Sergeja Ejzenštejna (Oktobar i Oklopnjača Potemkin), posvećujući naročitu pozornost ulici kao mjestu zbivanja te odnosu pojedinačnog tijela i mase u njezinu prostoru. U drugom tematskom bloku donosimo pretisak manje poznate knjige Tri godine rada Hrvatskog slikopisa (1944) Marijana Mikca, ravnatelja navedene ustanove iz vremena 2. svjetskog rata. U uvodnom tekstu Mario Kokotović, profesor Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, sistematizira Mikčev dinamičan životni i profesionalni put, uz opaske o radu središnje filmske institucije NDH. Novi Ljetopis donosi i tekst našeg stalnog suradnika Duška Popovića o utemeljitelju i višedesetljetnom voditelju Škole animiranog filma u Čakovcu (ŠAF) Edi Lukmanu. Autor je s Lukmanom vodio opsežan intervju iz kojega je nastao ovaj tekst, kao kombinacija povijesnih, biografskih, pedagoških i drugih impresivnih podataka o međunarodnom ugledu škole koja je predvođena Lukmanom postala uzor u širenju medijske kulture među djecom. Ovaj dvobroj Hrvatskog filmskog ljetopisa posebno je bogat prikazima ljetne sezone domaćih filmskih festivala. O 24. danima hrvatskog filma rame uz rame pišu iskusni kritičari poput Dragana Juraka i polaznici Radionice filmske kritike koju je na tom festivalu vodila Ljetopisova suradnica Višnja Vukašinović. Jurica Starešinčić i ove se godine osvrće na Svjetski festival animiranog filma – Animafest Zagreb u njegovu 25. izdanju, a Elvis Lenić na 18. Motovun Film Festival. Naš glavni urednik Nikica Gilić donosi potpuni pregled hrvatske cjelovečernje igrane produkcije u tekstu o Pulskom filmskom festivalu, i dalje središnjem stjecištu domaćih profesionalaca i prateće (kulturne) politike. Marcella Jelić prati pak što se, još uvijek na marginama, događa s dokumentarnim filmom u i oko Arene. Rubrika Novi filmovi donosi tekstove Maria Slugana, Lucije Klarić i Višnje Vukašinović o art-hitovima aktualnog kinorepertoara, Janko Heidl i Ivan Žaknić pišu o novim knjigama domaćih autora o filmu, a u novoj rubrici filmolog Krunoslav Lučić predstavlja elektronički časopis Frames Cinema Journal s tematom o istočnoeuropskom vesternu. SADRŽAJLICA KLASIČNE AVANGARDE IZ POVIJESTI HRVATSKOG FILMA ANIMIRANI FILM FESTIVALI I REVIJE NOVI FILMOVI NOVE KNJIGE ČASOPISI DODACI |