FUORI ORARIO NA KRATKOM UTORKUU utorak, 3. ožujka, u kinu Tuškanac u Zagrebu u 19 i 21 sat Kratki utorak ugostit će Donatella Fumarolu i Fulvija Baglivija, urednike kultne talijanske televizijske emisije 'Fuori Orario' ('Izvan radnog vremena') koja još od 1988. ide na talijanskom državnom kanalu Rai 3 (odnedavno na Rai 5).
Riječ je o noćnom alternativnom fimskom programu u kojem se izmjenjuju najrazličitije filmske i TV vrste i forme koje je nemoguće vidjeti ne samo u dnevnom rasporedu emitiranja TV postaja, nego manje-više bilo gdje. 'Fuori Orario' (u podnaslovu 'cose mai viste', u prijevodu 'nikad viđene stvari') prikazuje sve što filmska mašta može zamisliti - od kratkih eksperimentalnih filmova, preko dugometražnih koji nikad nisu ušli u kino distribuciju, do nijemih found footagea i nikad emitiranih novinarskih reportaža iz Libanona iz osamdesetih. Tu veliku knjižnicu filmskog sjećanja pokrenuo je filmski kritičar, pisac i redatelj Enrico Ghezzi koji za 'Fuori Orario' kaže sljedeće:
Na Kratkom utorku Donatello Fumarola i Fulvio Baglivi predstavit će dva programa - jedan je svojevrsna alternativna povijest talijanskog filma, a drugi se većinom sastoji od autorskih radova urednika emisije. U prvom programu pod imenom 'Moć (prah) i slava (nekoliko jadnih uputa za upotrebu iluzija)' prikazat ćemo eksperimentalni klasik 'Ovjera neizvjesna' (u originalu 'La Verifica Incerta') pionira talijanskog underground filma Alberta Grifija. Radi se o ključnom filmu talijanske eksperimentale šezdesetih koji je Grifi sastavio zajedno sa slikarom i vizualnim umjetnikom Gianfrancom Baruchellom montiravši zajedno kadrove iz 47 uglavnom holivudskih filmova iz pedesetih čije je ostatke našao na smetlištu. Film je imao premijeru u Parizu u studiju zajedničkog prijatelja Marcela Duchampa, a onda se uskoro na inicijativu Johna Cagea prikazao u njujorškoj MoMA-i i muzeju Guggenheim.
Tu je i 'Inzistiramo! Suita za trenutnu slobodu' Giannija Amica, jedinstvene i eklektične figure u povijesti talijanskog filma i jednog od najpotcjenjenijih talijanskih filmaša. Ovaj film prvi je iz serije njegovih kratkih filmova posvećenih avangardnom jazzu (naslov je hommage istoimenom albumu Maxa Roacha). On je ujedno i posveta Pokretu za građanska prava Afroamerikanaca, a napravljen je isključivo od pronađenih fotografija Crnih pantera. 'Prijenos modulacije' Piera Bargellinija vizualni je eksperiment u kojem je autor 16mm pozitiv jednog porno filma ponovno ručno razvio koristeći posebnu metodu 'stvaranja' boja iz crno-bijelog filma, koju je sam izumio. Nastavak eksperimenta sastojao se u tome da su se sa svakim prikazivanjem jedine kopije filma boje pod utjecajem vrućine projektorske lampe mijenjale sve do neizbježnog raspadanja. Na sreću prije tog krajnjeg čina destrukcije napravljena je nova kopija filma koju ćemo ovdje prezentirati.
Osim toga prikazat ćemo i jednu reklamu po mišljenju naših gostiju najznačajnijeg talijanskog umjetnika posljednjih 70 godina Marija Schifana, kao i film Yervanta Gianikiana i Angele Ricci Lucchi 'Električni fragmenti br.1' u kojem se autori u poznatu stilu bave arhivskim materijalima koji tematiziraju rat i kolonijalizam. U ovom slučaju riječ je o progonu Roma za vrijeme Drugoga svjetskog rata.
Drugi dio programa otvorit će dva filma sicilijanskoga satiričarskog dvojca Daniele Cipri i Franco Maresco. U posljednjih trideset godina oni su snimili više od 200 iznimno inventivnih filmova od kojih su mnogi prikazivani na festivalima u Veneciji i Berlinu. Njihovo stvaralaštvo karakterizira unikatni vizualni izraz koji opisuje užase svakodnevnog života na rubu onoga što se smatra humanim. Vidjet ćemo njihov intervju s kultnim Samuelom Fullerom, snimljen na lokaciji na kojoj su realizirali većinu filmova, kao i 'Shock Runner', film u kojem zanemaruju sva pravila struke. Nakon toga gledat ćemo 'Hai-Kubrick', montažnu dekonstrukciju stvaralaštva najmitskijeg od svih režisera Stanleya Kubricka, koju je za potrebe venecijanskog festivala napravio Enrico Ghezzi, tvorac Fuori Orarija. Tu je i šesta epizoda TV serije ZAUM, koja kondenzira sav rad koji su autori 'Fuori Orarija' napravili u posljednjih dvadeset godina. Tema epizode propast je kapitala promatrana kroz napad na WTO tornjeve 11. rujna 2001.
Program ćemo završiti 'Codom', koju njen autor Luis Fulvio (Baglivi) opisuje riječima 'koda je nakon kraja, ona je odbrojavanje, ona je koža i film, ona je 35mm, ona je digitalna, ona je igra, ona je piratska, ona je slijepa, ona je primitivna, ona je ljubavna pjesma, ona je rana, ona je protiv filma, nema kode'. Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, u suradnji s Bolonjskom kinotekom (Cineteca di Bologna). Filmovi će biti prikazivani s raznih formata (35mm, 16mm, Betacam, HD file), imaju engleske titlove, a ulaz je besplatan. Raspored programa: 20:30 Razgovor s Donatellom Fumarolom i Fulviom Baglivijem 21:00 'Fuori Orario' 91 minuta |