NEZAPADNI ANTIKANON VASSILYA BOURIKASA NA KRATKOM UTORKUU utorak 16. prosinca u 20 sati u kinu Tuškanac u Zagrebu biti će prikazan eklektični program šest kratkih filmova s raznih strana svijeta pod zajedničkim naslovom 'Nezapadni antikanon', koje je izabrao gost kurator Kratkog utorka, Grk Vassily Bourikas.
Vassily Bourikas izuzetno je cijenjeni nezavisni filmski kurator najpoznatiji po svom radu na mjestu dugogodišnjeg umjetničkog direktora vrlo hvaljenog programa Experimental Forum na Thessaloniki Film Festivalu. Između njegovih brojnih trenutnih aktivnosti izdvajamo uređivanje jednog od programa na Avant-Garde Film Festivalu u Ateni, kao i članstvo u selekcijskom odboru filmskog festivala u Oberhausenu. Vassily Bourikas osnivač je i nezavisnog filmskog laboratorija LabA u Ateni koji vodi od 2009. O svom filmskom izboru za Kratki utorak Vassily Bourikas kaže: 'Jedna od stvari kojih sam postao svjestan putujući kroz Hrvatsku, kao i druge krajeve bivše Jugoslavije je da su u vrijeme kad je formiran kanon eksperimentalnog filma mnogi autori s ovih prostora ostali zapostavljeni i potcijenjeni. Zato sam za svoj novi posjet Zagrebu smatrao nužnim sastaviti program baš takvih, sjajnih filmova i autora koji bi mogli biti zaboravljeni ili izostavljeni samo zbog činjenice da su radili filmove tamo gdje jesu. Zbog ovog, ali i drugih razloga ovaj program posvećujem Ivanu Ladislavu Galeti.' A sad nešto i o filmovima i autorima čija djela ćemo prikazati.
'XXXIII' Theofanisa De Leziosoa produkt je filmskog laboratorija LabA za koji Emmanuel Lefrant, direktor najveće evropske distribucijske kuće za eksperimentalni film Light Cone kaže da je jedinstven film koji izgleda potpuno drugačije od svega što je u životu vidio, a ipak se na puno načina referencira na filmsku povijest. Također ističe njegov humor, savršeni osjećaj za ritam i odnos slike i zvuka.
'Aluminium of Greece' strog je i precizan prikaz tehnološkog napretka Grčke u 60-ima. Tema filma, kao i način na koji je snimljen isijavaju nadu u budućnost zemlje. No, kad se danas gleda, film izaziva određeni osjećaj beznađa. Film Roussosa Koundourosa je neostvarena vizija budućnosti, priča o progresu koji se mogao dogoditi, ali ipak nije. Ovaj rijetki biser jedini je grčki film spomenut u slavnoj knjizi Amosa Vogela 'Film kao subverzivna umjetnost'.
U filmu 'Povratak u ulicu Aeolus' redateljica Maria Kourkouta radila je s isječcima iz starih grčkih filmova iz 50-ih i 60-ih, s idejom da, kako sama kaže, oslobodi komprimirano vrijeme zarobljeno u njima. Film govori o grčkoj povijesti, onako kako je ona nesvjesno zabilježena. U srcu filma, politike i poezije postoji nešto što izmiče formi i naraciji, pa čak i našem pogledu...
'Amen' je snimljen 1993. u Nizozemskoj, montiran 20 godina kasnije u Južnoj Africi, a ovo je njegova međunarodna premijera. Režiser Aryan Kaganof pjesnik je, romanopisac, umjetnik, glazbenik i jedan od najradikalnijih filmaša koji danas snimaju. Njegova vizija politike filma, kao i seksa u filmu, i seksa u politici, o čemu se govori u 'Amenu', nije objašnjena samo unutar njegovih kadrova, nego i u načinu na koji izlaže svoje radove. ARYAN KAGANOF JE PROJEKT AFRICAN NOISE FOUNDATIONA.
'Kuhani' je eksperimentalni film inspiriran stvarnim slučajem katoličkog svećenika iz Ugande Anthonya Musaale koji je u pismu svom nadbiskupu upozorio na slučajeve kršenja celibata i seksualnog nasilja prema maloljetnicima za koje su odgovorni njegovi kolege. Pismo je izašlo u javnost, a otac Musaala uskoro je suspendiran i procesuiran temeljem zakona protiv homoseksualnih aktivnosti. Redatelj filma Ntare Guma Mbaho Mwine državljanin je Ugande i SAD-a koji se bavi fotografijom, kazalištem, filmom i televizijom.
Raspored programa: |