SINOVI I KĆERI NORMANA MCLARENA - PROGRAM NAGRAĐIVANE KANADSKE ANIMACIJE NA KRATKOM UTORKUKino Tuškanac, 14. listopada 2014, 21 satProgram Kratkog utorka u kinu Tuškanac 14. listopada ispunit će trinaest višestruko nagrađivanih kanadskih animiranih filmova novije produkcije, nastalih pod utjecajem legendarnog Normana McLarena, autora čija se stogodišnjica rođenja ove godine slavi diljem svijeta.
U povodu te obljetnice na ovogodišnjem Animafestu prikazan je izbor McLarenovih najuspješnijih filmova, kao što su Susjedi (dobitnik Oscara 1953.) i Blinkity Blank (pobjednik filmskog festivala u Cannesu 1955). Pionir više animacijskih tehnika (direktno crtanje na filmsku vrpcu, vizualna glazba, apstraktna animacija, pikselizacija...) i jedan od najznačajnijih filmskih umjetnika svih vremena, poznat je i po tome što je inspirirao generacije animatora i eksperimentalnih filmaša.
Program „Sinovi i kćeri N. McLarena“, koji je sastavio Marco de Blois, kurator Cinémathèquequébécoise iz Montreala, istražuje McLarenov utjecaj na moderne kanadske autore, kako u korištenju tehnika kojima se McLaren služio, tako i u inovativnim načinima pričanja priče koji vrlo često dotiču, pa i prelaze granicu eksperimentalnog.
Program započinje filmom McLarenovi negativi Marie-Josée Saint-Pierre, prikazanim na više od 150 filmskih festivala, svojevrsnom mini-biografijom velikog autora koja je ujedno i studija njegova kretivnog procesa. U filmu John Cage – Halberstadt, Pierre Hébert pokušava - snimcima uživo, animacijom i digitalnim procesuiranjem - dočarati vremensku vrtoglavicu stvorenu izvođenjem djela Johna Cagea Organ²/ASLSP (As SLow aS Possible) u jednoj crkvi u Njemačkom Halberstadtu. Riječ se o sedamdesetminutnoj klavirskoj skladbi usporenoj do te mjere da bi njeno izvođenje trebalo trajati 640 godina. Program se nastavlja suludim filmom Cattle Call Matta Rankina i Mikea Maryniuka o procesu prodaje stoke na javnim aukcijama, koji je Werner Herzog u svom dokumentarcu How Much Wood Would a Woodchuck Chuck opisao kao „posljednju moguću poeziju, onu kapitalizma“. Prikazat ćemo i vizualno impresivni Mamori, rad stalnog projekcionista kultnog kanadskog post-rock benda Godspeed You! Black Emperor Karla Lemieuxa. Film je snimljen u amazonskoj prašumi uz pomoć slavnog španjolskog avangardnog glazbenika Francisca Lópeza, a 2010. osvojio glavnu nagradu na festivalu 25FPS.
Vidjet ćemo i rad majstora direktnog crtanja na filmsku vrpcu, kao i grebanja po njoj, Stevena Woloshena (Playtime), enigmatičnu elegiju Theodorea Usheva Slavuji u prosincu, rađenu tradicionalnom 2D tehnikom crtanja na papiru, za koju je glazbu komponirao Spencer Krug iz bendova Wolf Parade, Sunset Rubdown i Moonface, kao i erotski found footage eksperiment u cinemascopeu - Strips Félixa-Dufour Laperrièrea.
Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i u suradnji sa Slovenskom kinotekom, a ulaz je besplatan. Filmovi se projiciraju s 35mm filmskih kopija i raznih digitalnih formata (prema priloženom rasporedu), na engleskom su jeziku ili bez dijaloga.
Raspored programa (71 min): McLarenovi negativi (McLaren's Negatives), Marie-Josée Saint-Pierre, 2006, 35mm, 10'10''
|