HRVATSKA FILMSKA AVANGARDA U WASHINGTONUU okviru programa „Umjetnici, amateri, alternativni prostori: eksperimentalni film u istočnoj Europi 1960-1990“, National Gallery Art u Washingtonu D.C. predstavlja 24. svibnja ove godine izbor hrvatskog eksperimentalnog filma i videa iz arhiva Hrvatskog filmskog saveza. Radovi hrvatskih eksperimentatora iz 1960-ih te pionira videa iz 1970-ih prikazuje se zajedno s alternativnim filmovima iz Srbije, a u kontekstu šireg predstavljanja avangardnih filmskih praksi i alternativne produkcije zemalja iza nekadašnje „željezne zavjese“.
U suradnji s kustosicama Galerije, Joannom Raczynska i Ksenyom Gurshtein, za prikazivanje 14. svibnja 2014. odbrani su filmovi poznatih hrvatskih eksperimentatora i videoumjetnika/ca:
K3 – ČISTO NEBO BEZ OBLAKA, Mihovil Pansini, , 2’ 30', 16mm, 1963 PRAVAC (Stevens-Duke), Tomislav Gotovac, 7' 20'', 1964, 16 mm TWIST, TWIST, Ante Verzotti, 2’20”, 1962, 16 mm SRETANJE, Vladimir Petek, 8’, 1963, 35 mm TERMITI, Milan Šamec, 1’40”, 1963, 16mm KARIOKINEZA, Zlatko Hajdler, 2’, 1965/1998, 16mm UBRZANJE, Ivan Martinac, 7' 14'', 1969, 35mm, PING PONG, Ivan Ladislav Galeta, 2’18”, 1976-1978, U-matic OSOBNI REZOVI, Sanja Iveković, 1982, video, 4’
Alternativnu scenu Srbije u drugom dijelu zajedničkoga programa predstavljaju rani kratki filmovi Dušana Makavejeva Pečat (1955) i Antonijevo razbijeno ogledalo (1957), Nikole Đurića - Gavran (1973)i Samoglasnici (1973)te Milenko Jovanović s konceptualnim jednominutnim filmom Kako su me prvi put fotografisali iz 1972. Uz projekciju filmova, Diana Nenadić komentirat će filmove i održati predavanje o alternativnoj filmskoj i videosceni u bivšoj Jugoslaviji, s posebnim naglaskom na djelatnost triju najvažnijih kinoklubova u nekadašnjoj federaciji – KK Beograd, Zagreb i Split, te značenju i baštini jedinstevenog Genre film festivala (GEFF) koji se održavao u Zagrebu 1963-1970.
Cijeli program „Artists, Amateurs, Alternative Spaces: Experimental Film in the Eastern Europe“ može se naći na sljedećem linku.
|