Petak, 3. svibnja u 18:00, mala dvorana kina TuškanacPredavanje Rade Šešić: Od Natya Vede do sekvenci pjesme i plesa u indijskom filmuIndija je zemlja s najvećom filmskom produkcijom na svijetu, godišnje proizvede oko tisuću cjelovečernjih filmova. To je i jedina zemlja na svijetu koju Hollywood nije ugrozio i gdje 90% stanovništva i dan danas s radošću gleda isključivo domaću produkciju. Što je tajna indijskog filma? Zašto samo indijski film tako uspješno i uporno njeguje plesne i pjevne sekvence koje su vješto utkane u dramaturgiju? Kakav smisao filmu daju plesne i pjevne sekvence? Gdje su korijeni obožavanju kao i razumijevanju glazbe, poezije, plesnih pokreta, raznobojnih kostima i mitoloških snoviđenja? Zašto indijski film dobiva sve više poklonika u svijetu, posebice u Njemačkoj i Japanu? Odgovore na ova pitanja ili bar neka od mogućih razmišljanja na ovu temu, pokušat će dati profesorica Šešić u ovom popularno znanstvenom predavanju. O Radi ŠešićOva filmska autorica, predavačica, kuratorica, filmska kritičarka i selektorica mnogih festivala, rođena je u Bjelovaru, živjela u Sarajevu, a danas živi u Utrechtu, u Nizozemskoj. Profesorica je na Masteru za film Nizozemske filmske akademije u Amsterdamu. Više od desetljeća, surađuje s dva najveća filmska festivala u zemlji, IDFA u Amsterdamu gdje je u selekcijskoj komisiji za dokumentarni film te na IFFR u Rotterdamu gdje bira igrane filmove iz Južne Azije te je stalni član komisije fonda Hubert Bals. Na Sarajevskom filmskom festivalu glavni je selektor natjecateljskog dokumentarnog programa. Šest godina predavala je na Fakultetu za filmsku i televizijsku znanost u Amsterdamu, trimestar o indijskom filmu. Boravila je u Indiji 1990/91 gdje je s ekipom iz Sarajeva snimila četiri dokumentarna filma (o Satya Sai Babi, Tirupathiju, Palaniju, Pongalu). Istraživala indijski film tokom višemjesečnih boravaka (sveukupno oko četrdesetak puta u rasponu od 22 godine) uglavnom na jugu Indije te u Mumbaiu i Kolkati. U Bangaloreu, na Fakultetu Srishti za umjetnost, dizajn i video predavala dvije godine. Sedam godina bila filmski selektor jednog od najvećih indijskih festivala IFFK Kerala, trenutno surađuje s InKo Chennai festivalom. Kuratorski samostalno kreirala tematske programe indijskog filma za IDFA Amsterdam, IFFR Rotterdam te za Dok Leipzig, Sarajevsku zimu, Međunarodni festival kratkog metra u Beogradu kao i za Zagreb Dox. Za ovoljetni Filmforum Zadar osmislit će program indijskog filma prigodno uz godinu u kojoj se obilježava stogodišnjica ove bogate kinematografije. U Nizozemskoj produkciji režirala četiri filma: Soba bez pogleda, 1997., Soske 2001., U prebijeloj samoći 2001., Na putu za školu, 2007. Filmovi su prikazani na šezdesetak festivala, osvojili više nagrada među kojima i Oktavijana na Danima hrvatskog filma, a video triptih prikazivan je u MoMa u New Yorku i u Kasselu. Njeni kritičarski osvrti objavljivani su u Hrvatskom filmskom ljetopisu, Sineastu (Bosna i Herzegovina), Dox magazinu (Danska), Film Guide Variety (Velika Britanija), Animation World Magazine (USA), surađivala na Svjetskoj enciklopediji dokumentarnog filma (USA), te na knjigama “24 Frames” Dine Iordanove (Velika Britanija) kao i o autorima Bhimal Roy i Mani Kaul (India). Kao mentor za dokumentarni film pozivana je na radionice Dragon Forum Poljska, Doc Lisboa, Docs Thessaloniki, Baltic Forum Riga, Ex Oriente Prague/Warsaw, Damascus Dox Box, Doc Edge Kolkata, Trigger Pitch Trivandrum, Balkan Documentary Center-Sofia, Docu Days Kiev, Chronograf, Moldova. Umjetnička je direktorica Međunarodnog festivala u Hagu- Eastern Neighbours te glavna selektorica festivala kreativnih dokumentaraca Doku Art u Bjelovaru. Bila je članica žirija na tridesetak festivala u Evropi i Aziji. U Savjetu je BDC te Mreže za Azijski film NETPAC. |