|
Kako nastaje film
Javnim žiriranjem po pravilima UNICA-e i svečanom podjelom nagrada u Puli je završena 45. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva, koju su sudionici ocijenili veoma zanimljivom, uspješnom i kvalitetnom, pa ne čudi što se mnogi autori nadaju skorom povratku u Pulu, možda već u iduće dvije ili tri godine, u ritmu koji se lagano uspostavlja i prepoznaje.
Specijalne diplome dobili su eksperimentalni film Pokret Tamare Bilankov, UMAS, Split, koji kroz plesnu koreografiju govori o stečajnoj propasti domaćih tvornica i pogona te Vjetar puše kamo hoće Filipa Mojzeša, ADU, Zagreb, o glumačkim i životnim dilemama aktera koji pokušava postati dijelom predstave, ali shvaća da mu to neće poći za rukom (a možda iskreno i ne želi?), koji je na Reviji prikazan u izdanju od 21 minute, iako postoji i verzija od 86, za koju su neki članovi žirija rekli da bi je silno željeli vidjeti.
Četiri treće nagrade dobili su animirani film inanibus Jadranka Lopatića, FKVK Zaprešić, o životnom sivilu i praznini u utrobi, dokumentarni Park ljubavi Lane Kosovac, ADU, Zagreb, o bračnim i vanbračnim sjećanjima parova koji su prije četrdesetak godina sadili stabla u zagrebačkom Parku mladenaca, igrani Iz košmara redatelja Marka Majerskog, Brojka produkcija / Kinoklub Zagreb, o konačnom razbijanju opsesije bivšom ljubavi te dokumentarni Laminati, samostalne autorice Ivane Rupić, Šibenik, o prijateljskom postavljanju laminata koje su autorica i njena prijateljica Ruža darovale svom prijatelju Mirku.
Drugu su nagradu dobili igrani film Snijeg u Splitu samostalnog autora Igora Jelinovića, o muškom prijateljstvu koje se možda razvija i u nešto snažnije, eksperimentalni Ethan Elvisa Lenića, nastao u produkciji Šikuti Machine, Savičenta, o intelektualno pojednostavljenom čovjeku koji cijeli život traga za nečim, a to naravno ne može pronaći, autobiografski dokumentarni Tamo gdje živi Nada samostalnog autora Darija Bukovskog, Zagreb, o njegovom i obiteljskom (a bitno se razlikuju) odnosu prema baki Nadi, nastalog u procesu montaže za koju autor kaže da je u stanju sjediti ispred kompjutora dok god ima struje i eksperimentalni +topia Petra Novaka, Kinoklub Zagreb, o dijelovima grada, zgrada i ulica koje autor, inače student arhitekture i urbanizma, artificijelno prenosi i postavlja u druge ambijente.
Pobjednik je 45. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva eksperimentalni film Pinokio autora Tome Šimundže, UMAS, Split, o procesu snimanja ili bar pokušaja snimanja filma u kojem mnogo toga ode u krivom smjeru.
Od jedanaest nagrađenih filmova tri su radovi samostalnih autora, po dva dolaze iz zagrebačke Akademije dramskih umjetnosti odnosno splitske Umjetničke akademije, a četiri su klupska filma ili filmovi iz produkcija koje asociraju na samostalne autore. Čini se tako da su sve tri komponente Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva, klupski filmovi, ostvarenja studenata ili već diplomiranih autora s umjetničkih akademija i radovi samostalnih autora podjednako zastupljeni, iako to svakako nije bila osnovna intencija niti namjera ovogodišnjeg žirija za kojeg su se svi složili da je najmlađi u gotovo polustoljetnoj priči Revije, prvi s većinski ženskim sastavom i naravno, najljepši.
S takvim bi trendovima svakako valjalo nastaviti, već i na idućoj, 46. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva, početkom studenoga 2014. godine u Vukovaru.
Duško Popović 25.11.2013.
|
|